سایز متن   /

نخست وزیر ترکیه تعیین هرگونه ضرب الاجل برای خاتمه یافتن عملیات نظامی فعلی علیه اعضای مسلح پ .ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) را در جنوب شرقی این کشور رد و عنوان کرد، چنین ضرب الأجلی تنها در صورتی تعیین خواهد شد که “خشونت و کشتار” خاتمه یابد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامه حریت ترکیه، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه در اختتامیه مجمع دو روزه حزب عدالت و توسعه در این باره گفت  ما ضرب الأجل را نه با زمان بلکه با دستیابی به اهدافمان تعیین کرده‌ایم. ما به اجرای حملات ضد تروریستی خود در ابعادی وسیع تا زمانی ادامه می‌دهیم که تمامی خیابان‌هایمان برای تردد شهروندان امن باشند. هیچ کس نباید فکر کند که این عملیات متوقف می‌شود.

در گزارشی که ۱۰ ژانویه توسط روزنامه خبر ترک منتشر شد، منابع بی‌نام به نقل از داووداوغلو گفته‌اند: عملیات طی هفته آتی کامل شده و ممنوعیت‌ها برداشته می‌شوند.   اما نخست وزیر ترکیه در سخنرانی اختتامیه مجمع حزبش تاکید کرد که هیچ ضرب الاجلی برای این عملیات تعیین نشده است..

طی این عملیات نظامی و حکومت نظامی که از اوایل دسامبر ۲۰۱۵ در مناطق درگیر اعمال شده به گزارش آمارهای ستاد کل ارتش ترکیه در مجموع ۴۴۸ عضو پ.ک.ک در شهرهای جیزیره، سیلوپی و دیاربکر کشته شده‌اند.  همچنین طی چند روز گذشته بنیاد حقوق بشر ترکیه اعلام کرد، ۳۲ کودک، ۲۹ زن و ۲۴ سالمند بین قربانیان حملات مناطق مذکور هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با کسی که تفرقه را با بحث ترک و کرد در کشورمان ایجاد می‌کند، نخواهیم بود. کسانی که این روزها را با دهه ۱۹۹۰ مقایسه می‌کنند باید بدانند که ما بین مردم و تروریست‌ها تفاوت قائلیم و در شدیدترین شکل با تروریست‌ها مبارزه خواهیم کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی