سایز متن   /

از وقتی که اعضای مسلح پ.ک.ک در جنگ علیه داعش شرکت کردند، آمریکا هم خواستار کمک نظامی به آنها شده است. اما رهبر پارتی (حزب دمکرات کردستان عراق) مدام تلاش می کند تا آمریکا سلاح و مهمات به این گروه ندهد چرا که احتمال درگیری با آن در آینده وجود دارد.

کوردپاریز/ در گرماگرم جنگ پ.ک.ک و داعش در شنگال و مخمور، آمریکایی ها به وزیر پیشمرگه اعلام کرده بودند که بخشی از سلاح و مهمات ارسال شده به اقلیم کردستان را نیز به پ.ک.ک تحویل دهند. وزیر پیشمرگه هم به مسئول بخش نظامی این گروه در اقلیم که عمدتا در شنگال و مخمور مستقر هستند اعلام کرده تا نیازمندی های تسلیحاتی خود را در قالب یک لیست به وزارت پیشمرگه تحویل دهد تا این وزارت تسلیحات و مهمات را به آنها تحویل دهد.

اما به محض اینکه رئیس اقلیم از این موضوع مطلع می شود بلافاصله موضوع را با نوشیروان مصطفی (رئیس جنبش تغییر – گوران) که در آن زمان هنوز تنش ها به این حد نرسیده بود، در میان می گذارد و بنابراین با تلاش این دو نفر وزیر پیشمرگه از تصمیم خود منصرف شده و به پ.ک.ک اعلام می کند که هیچ سلاح و مهماتی برای ارسال به آنها وجود ندارد.

اظهارات مراد کارایلان (از سران پ.ک.ک در کوهستان های قندیل) در زمستان گذشته مبنی بر عقب نشینی اعضای این گروه از شمال عراق هم به همین خاطر بود که البته پس از منصرف کردن وزیر پیشمرگه برای ارسال تسلیحات به این گروه، وضعیت کاملا برعکس شد و سران این گروه یکی پس دیگری اعلام می کردند که ما در کردستان میهمان نیستیم که بخواهیم آنجا را ترک کنیم و برای همیشه ماندگار خواهیم بود.

وزارت پیشمرگه سلاح و مهماتی به پ.ک.ک نداد و اختلافات و دشمنی های فی مابین شدت بیشتری گرفت. از سوی دیگر تنش ها میان پارتی و گوران هم شدت گرفت تا نهایت به اخراج اعضا و سران این گروه در پارلمان اقلیم واقع در شهر اربیل توسط پارتی و پلمپ دفاتر و …. این حزب انجامید.

م: کوردستان پست

ترجمه: کوردپاریز

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی