سایز متن   /

شمار زیادی از اعضای مسلح ی.پ.گ(شاخه نظامی سوری پ.ک.ک در شمال سوریه) به همراه اسلحه و مهماتشان از این گروه جدا شده و به نیروهای پیشمرگه واقع در نزدیکی مرز اقلیم کردستان عراق با سوریه پیوسته اند. این اولین بار نیست که اعضای این گروه از آن جدا شده و به دیگر گروههای مسلح ملحق می شوند.

کوردپاریز/ منبعی از شمال سوریه به فشار نیوز اعلام کرده که نزدیک به ۲۲ عضو مسلح ی.پ.گ در نزدیکی مرز مشترک اقلیم کردستان و سوریه، به نیروهای پیشمرگه سوریه ملحق شده اند.

براساس اظهارات این منبع، این افراد که به نیروهای پیشمرگه ملحق شده اند گفته اند اگر نیروی پیشمرگه به سوریه برگردد، بخش اعظمی از نیروهای ی.پ.گ از این گروه جدا شده و به نیروی پیشمرگه ملحق خواهند شد و دلیل اصلی مخالفت این گروه از بازگشت نیروهای پیشمرگه به شمال سوریه به همین خاطر است چراکه احتمال انشعاب بزرگ در این گروه پیش بینی می شود.

به دنبال انتشار این خبر، ی.پ.گ برای پیشگیری از تداوم این امر، اقدام به بازداشت شمار زیادی از اعضای مسلح این گروه کرده است. گفته می شود تاکنون بالغ بر ۱۰۰ عضو مسلح این گروه بازداشت شده اند و روند بازجویی از آنها ادامه دارد و تاکنون بخش زیادی از آنها نیز به زندان منتقل شده اند.

افراد بازداشت شده اکثرا از آن دسته بوده اند که گرایش زیادی به مباحث فکری این گروه به ویژه وابستگی مطلق به عبدالله اوجالان (رهبر زندانی پ.ک.ک در جزیره امرالی ترکیه) که رهبر این گروه هم محسوب می شود، نداشته اند و بعضا هم از عملکردها، افکار و سیاست های این گروه انتقاد کرده اند. گفته می شود اگر با این روند پیش برود، احتمال دارد تا چند روز آینده بالغ بر ۱۰۰۰ تن از اعضای این گروه به اتهام خیانت به خط مشی اوجالان زندانی و یا اعدام بشوند.

گفتنی است که شمار زیادی از کردهای سوریه طی چند سال اخیر در اقلیم کردستان عراق توسط نیروهای پیشمرگه آموزش دیده اند و برای بازگشت به شمال سوریه و جنگ با داعش آماده اند. اما ی.پ.گ بارها تکرار کرده که اجازه نخواهد داد گروه مسلح دیگری با هر نام و نشانی در شمال سوریه به فعالیت بپردازد و اگر نیروهای پیشمرگه وارد خاک سوریه شود، به شدت با آن برخورد نظامی خواهد شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی