سایز متن   /

در پی آتش گشودن نیروهای پ‌ک‌ک به سمت غیرنظامیانی که به دلیل درگیری‌های مسلحانه در حال ترک شهرستان سلوپی در استان شیرناخ بودند، آتش گشودند که در نتیجه ی آن یک تن کشته و دو نفر دیگر که گفته می شو هردو زن هستند نیز زخمی شدند که وضعیت یکی ازآنان وخیم گزارش شده است.

کوردپاریز/  این حادثه عصر روز یکشنبه ۱۳ دی ماه در محله بارباروس شهرستان سلوپی از توابع استان شیرناخ به وقوع پیوسته است و شهروندانی که به دلیل تحرکات مخرب تروریست‌های پ‌ک‌ک و ارتش ترکیه سعی در ترک شهر را داشته‌اند به رگبار گلوله گرفته شده‌اند. پ‌ک‌ک از مردم این شهرها میخواهد که به این گروه بپوندند و  در برابر نیروهای مسلح ترکیه سلاح به دست بگیرند.

لازم به ذکر است، طبق بیانیه‌ای که ستاد مشترک نیروهای مسلح تورکیه در روز شنبه منتشر کرده است، ۱۷۹ عضو مسلح این گروه در شهرستان جیزره، ۲۷ تن در سیلوپی و ۵۵ عضو نیز در شهرستان سور توسط نیروهای ترک در عملیاتهای ضدتروریستی که از ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵ آغاز شده، مورد هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.

پ.ک.ک که با شکست استراتژی خود که جنگ شهری بود و سبب هجوم ارتش ترکیه به شهرهای کردنشین شد و تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند و صدها هزار نفر هم مجبور به ترک خانه و کاشانه اشان شده اند، حال اصرار دارد اجازه ندهد مردم شهرها را ترک کنند و نقش سپر دفاعی زنده را در مقابل گلوله های توپ و تانک ارتش ترکیه ایفا کنند. مردم در این مناطق گرفتار دو لبه ی تیز خشونت و ترور شده اند که حتی راههای فرار را هم برروی آنها بسته اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی