سایز متن   /

رئیس حزب اسلام گرای مطالبه آزاد:
حزب دموکراتیک خلق ها با مطرح کردن مسئله خودمختاری، عامل اصلی بحران و درگیری های اخیر جنوب شرق ترکیه است.
به گزارش کوردپاریز، به نقل از خبرگزاری Haber7، زکریا یاپیچی اوغلو، رئیس حزب اسلام گرای مطالبه آزاد (هدی پار) در اظهاراتی ضمن معرفی حزب دموکراتیک خلق ها به عنوان مسئول اصلی درگیری های جنوب شرق ترکیه گفت: اعلام خودمختاری به عنوان یک راه برای حل و فصل مسئله کردها اشتباه است. اعلام خودمختاری به معنی ممانعت از ورود پلیس و ماموران دولت ترکیه به منطقه کردنشین ترکیه است که این مسئله باعث تشدید بحران خواهد شد.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: با ساخت سنگر و حفر خندق و ممانعت از ورود ماموران دولتی به محلات با این عنوان که مردم منطقه خواهان خودمختاری هستند بسیار غلط است. به حزب دموکراتیک خلق ها و تمام کسانی که خواستار خودمختاری در ترکیه هستند می گوییم: ما خواهان بحث در خصوص این موضوع در عرصه سیاسی هستیم. تمام جوامع و نهادهای سیاسی حق ورود به این بحث را دارند. ولی نتیجه نهایی را ملت اتخاذ خواهد کرد. خودمختاری با اعلام یک حزب و یا یک فرد میسر نخواهد شد.
یاپیچی اوغلو در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: در مناطقی که درگیری ها وجود دارد مردم دست به مهاجرت از محل زندگی خود زده اند. تعداد کسانی که منازل خود را ترک کرده اند از صد هزار نفر گذشته است. تعداد بسیار زیادی از شهروندان کشته شده اند. برای این که احزاب سیاسی و ملت در مقابل یکدیگر قرار نگیرند باید این روزها بسیار با احتیاط رفتار کرد. ما تلاش می کنیم تا وظایف خود را به انجام برسانیم. این کار یک سیاستمدار که در برابر ملت و کشور خود در صفوف یک کشور دیگر قرار گیرد به هیچ عنوان بخشودنی نخواهد بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی