سایز متن   /

چند ماهی است که حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک، با تغییر استراتژی، جنگ را از کوهستان ها به داخل شهرها کشانده و اقدام به حفر خندق و ایجاد سنگر و … در کوچه و خیابان  شهرهای مرزی و کردنشین کرده که همین امر سبب واکنش ترکیه شده و در نتیجه درگیری روزانه اتفاق می افتد که شمار زیادی از طرفین در این درگیری ها کشته و زخمی شده اند و از همه مهمتر شمار زیادی از مردم بی گناه هم قربانی شده اند.

کوردپاریز/ در راستای تداوم همین سیاست های آتش افروزانه که قربانی آن تنها مردم بی گناه و بی دفاع کرد در مناطق مرزی و جنوب شرق ترکیه هستند، اخیرا گروههایی تحت نام کردبودن در جنوب شرق ترکیه در نشستی ایجاد منطقه ای خودمختار را خواستار شدند. این گروهها که عمدتا همان زیرشاخه های پ.ک.ک با اسامی و عناوین مختلف هستند، اینبار تحت نام کنگره خلق دموکرات (DTK) در نشست دو روزه خود در دیاربکر بر ایجاد یک منطقه خودمختار در ترکیه تاکید کرد. در این نشست بر لزوم ایجاد یک منطقه خودمختار در خاک ترکیه برای حمایت از منافع مردم منطقه و مبارزه برای حقوق مردم کرد تاکید کردند. در نتیجه این نشست تشکیل منطقه خودمختار در دیاربکر و استانهای اطراف آن بر اساس مشخصات اقتصادی، فرهنگی و جغرافیایی خواسته شد.
رجب طیب اردوغان در سخنرانی روز شنبه خود گفت: ترکیه هرگز اجازه نخواهد داد پ.ک.ک و هیچ گروه و حزب جدایی طلب و تروریستی برای خود منطقه ای جداگانه بسازند.
احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز جلسه روز شنبه خود با احزاب دموکرات طرفدار کردها (HDP) را لغو کرد. وی این حزب را به طرفداری از گروه جدایی طلب و تروریست پ.ک.ک متهم کرد.
گفتنی است در درگیری های اخیر نظامیان ترکیه با گروههای کرد بیش از ۲۲۰ عضو پ.ک.ک کشته شده اند.

کردها در مناطق جنوب شرق و شرق ترکیه، از ماهها پیش قربانی جنایت هایی از جنس خشونت و اسلحه شده اند و نمونه ی بارز آنهم کشته شدن نوزاد چند ماه در روزههای اخیر بود. هرچند طرفین همدیگر را متهم می کنند، اما مهم اینست که جان افراد غیرنظامی و بی گناه گرفته می شود و مجبور به ترک خانه و کاشانه اشان می شوند، حال چه فرقی می کند این جنایت ها توسط کدامین طرف صورت می گیرد؟ آنکه استارت این خصومت ها را زد و شعله دشمنی ها را برافروخت و یا آنکه با تانک و زره پوش در خیابان ها جولان می دهد؟

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی