سایز متن   /

ارتش ترکیه از کشته شدن سه نظامی این کشور بر اثر انفجار بمب هنگام عبور خودروی زرهی آنها در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور خبر داد و این حمله را به حزب کارگران کردستان ترکیه ( پ ک ک ) نسبت داد.

کوردپاریز/ ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد بمبی که  اعضای سازمان تروریستی جدایی طلب پ ک ک در شهر جیزره در کنار جاده جاسازی کرده بودند، هنگام عبور خودروی زرهی ارتش منفجر شد. بر اساس بیانیه ارتش، دو نفر دیگر از جمله یک مامور پلیس زخمی شدند اما خطری جان آنها را تهدید نمی کند.

ارتش ترکیه دیروز اعلام کرد بالغ بر ۲۲۰ عضو پ ک ک از آغاز  عملیات علیه این گروه کشته شده‌اند.

درگیری های مجدد این گروه با ارتش ترکیه پس از انتخابات ۷ ژوئن از سر گرفته شد که در آن حزب دموکراتیک خلق ها که به شاخه شهری و سیاسی پ.ک.ک شناخته شده است، توانست ۱۳٫۲ درصد آرا را به دست آورد و صاحب ۸۰ کرسی شود اما این موفقیت مورد پسند پ.ک.ک نبود و باردیگر اسلحه ها را مسلح کرد و این بار وارد شهرهای مرزی و کردنشین شده که گفته می شود این کار پ.ک.ک بخشی از سناریوی طراحی شده از سوی قدرت های خارجی است که قول داده آنرا انجام دهد. طی چند ماه اخیر که درگیری در این مناطق ادامه دارد، شمار زیادی زن و بچه و افراد غیرنظامی و بی دفاع قربانی این خشونت ها شده اند و گفته می شود بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر هم مجبور به ترک خانه و کاشانه اشان شده اند.

منبع:  رسانه های ترکیه

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی