سایز متن   /

رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی خود در “جشن سی‌امین سالگرد تاسیس بنیاد وحدت”  در استانبول به تحولات سوریه اشاره کرده و گفت:”هیچ کس به دنبال فریب مردم نباشد، گروه های مانند داعش، پ.ی.د و ی.پ.گ در مبارزه قدرت جهانی در سوریه فقط یک ابزار هستند، مانند گروه تروریستی  پ.ک.ک در ترکیه. هیچ تفاوت بین آنها وجود ندارد”.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان قبلا هم بارها این جمله را تکرار کرده که پ.ی.د و ی.پ.گ هم زیرشاخه های پ.ک.ک هستند و هیچ تفاوتی میان آنها نیست و این گروهها هم همچون پ.ک.ک تروریست هستند.

گفتنی است که پ.ک.ک به عنوان سازمانی تروریستی در لیست تروی اتحادیه ی اروپا و آمریکا و خود ترکیه قرار دارد و اینکه پ.ی.د و ی.پ.گ هم زیرشاخه های این گروه هستند و از سران پ.ک.ک در قندیل و زاپ دستور می گیرند، برکسی پوشیده نیست. اما اینکه ترکیه با آوردن نام داعش سعی می کند خود را دشمن این گروه نشان دهد، فیلمی است که نمونه ی آنرا در تاریخ معاصر جهان و منطقه می توان یافت. چراکه به همان اندازه که بر همگان تروریست بودن پ.ک.ک و زیرشاخه هایش آشکار است، به همان اندازه هم همکاری ترکیه با داعش و خرید نفت از این گروه تروریستی هم معلوم و هویداست. اما آنچه به عنوان حقیقت هم نمی توان پنهان کرد اینست که این گروهها ابزار و وسیله یی در دست قدرت های جهانی و منطقه ای هستند که وقتی تاریخ مصرفشان به پایان رسید، از چرخه سیاست حذف می شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی