سایز متن   /

برادر رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) که از سال ۲۰۰۴ میلادی از این گروه جداشده و در شهر کویه از توابع اقلیم کردستان عراق سکونت دارد، اخیرا در اظهاراتی بیان کرده که قصد دارد باردیگر وارد عرصه سیاست شود و بدین منظور می خواهد یک حزب تاسیس کند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روداو، عثمان اوجالان در این باره امیدوار است که ترکیه اجازه بدهد به ترکیه برگردد و در آنجا به فعالیت سیاسی خود ادامه دهد. البته اوجالان بخاطر پرونده قطوری که در ترکیه دارد، بعید است ترکیه هیچ وقت این درخواست وی را قبول کند.

اوجالان درباره بازگشتش به ترکیه گفته: این موضوع همیشه در دستور کار من وجود دارد که البته اگر ترکیه اجازه بدهد و عفو کند. در این صورت می توان به ترکیه برگردم و همانجا حزبم را تاسیس کنم. در این خصوص از مدت ها پیش فعالیت هایی صورت گرفته که هنوز به نتیجه نرسیده است.

اوجالان در جواب به این سوال که آیا حاضر است باردیگر به پ.ک.ک بپیوندد و آنجا به سیاست بپردازد؟ گفته: در این وضعیت اصلا، چون افکار و ذهنیت من خیلی با پ.ک.ک فاصله دارد و اگر همین الان پ.ک.ک از من بخواهد که رهبری پ.ک.ک را هم قبول کنم باز به این گروه باز نخواهم گشت و  ….

اوجالان به زمانی که خود از سران پ.ک.ک بود و آنجا فعالیت داشت اشاره کرده و می گوید: ” در آن زمان هم قصد داشتم برخی تغییرات را اعمال کنم اما شخصیت هایی همچون جمیل بایک، مصطفی قره سو، دوران کالکان، علی حیدر قیطان دست به یکی کردند و علیه من توطئه چینی کردند و در نهایت من هم برای حفظ جان خود از کوهستان های قندیل فرار کرده و به اقلیم کردستان پناه آوردم.

اوجالان در ادامه سخنانش چنین گفته: ” در سال ۲۰۰۲ که کنگره برگزار شد تا به پ.ک.ک پایان داده شود و در این کنگره تصمیماتی اتخاذ شد از جمله اینکه پ.ک.ک دیگر یک حزب مارکسیست – لنینیستی نیست و تنها بر پایه ی ارزش های سوسیالیستی و دمکراسی فعالیت می کند و پس از این کنگره اسم آن به کنگره آزادی و دمکراسی کردستان (KADEK) تغییر نام داد. اما پس از کنگره عده ای علیه این تصمیم کنگره اقدام کردند که بعدها به اسم گروه آنکارا موسوم شدند و موفق شدند باردیگر پ.ک.ک را احیا کنند و همچنان به روند مارکسیست – لنینیستی خود ادامه دهند.

اوجالان از پ.ک.ک انتقاد می کند و می گوید که خطی مشی ملی گرایی در پ.ک.ک خیلی ضعیف است و حتی می توان گفت که وجود ندارد چون ماهیت پ.ک.ک ضد ملی گرایی است و این پروژه سازمان های اطلاعاتی کشورهای منطقه و جهان بوده که اینچنین خواسته اند.

ترجمه: کوردپاریز

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی