سایز متن   /

ارتش روسیه اخیرا اعلام کرده: انتقال نفت مناطق تحت اشغال گروه داعش از طریق مرز زاخو واقع در اقلیم کردستان عراق همچمنان ادامه دارد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از سایت سبه ی، ژنرال سِرگی رودسکوی مسول عملیات در ارتش روسیه در نشستی مطبوعاتی با انتشار یک قطعه ویدیو، تداوم صادرات نفت داعش از طریق مرز زاخو به ترکیه را به نمایش گذاشت.

رودسکوی در ادامه گفته: در هفته ی گذشته به دلیل بمباران منطقه توسط جنگنده های روسیه، ۱۷ تانکر انتقال نفت و ۳۷ مکان که محل استخراج نفت توسط داعش، بمباران شده و راه ارتباطی این گروه با ترکیه به منظور صدور نفت به این کشور، مسدود شده است. این تانکر ها نفت را به پالایشگاهی در شهر باتمان ترکیه منتقل می کنند که این روزها کاهش زیادی داشته و به ۲۶۵ تانکر در روز رسیده است که در ادامه از طریق شهر ریحانلی به بندر اسکندرون منتقل می شود، اما نفتی که از سوریه به شهر دورتیول ترکیه از توابع شهر هاتای ترکیه صادر می شد، به ۹۲۰ بشکه افزایش یافته است.

این مقام روسی در ادامه افزوده: ۱۲ هزار تانکر نفت از طریق مرز زاخو به ترکیه صادر می شود که ۴۵۳۰ تانکر آن در داخل خاک ترکیه هستند و ۷۲۴۵ تانکر نفت که در در داخل خاک عراق قرار دارند که از مسیر موصل به زاخو و از آنجا به ترکیه صادر می شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی