سایز متن   /

دیروز سه شنبه اول دیماه ۹۴، رئیس حزب دموکراتیک خلق ها همراه با شماری از اعضای ارشد این حزب وارد مسکو پایتخت روسیه شد.
کوردپاریز/ کامران یوکسک رئیس حزب مناطق دموکراتیک و مسئول روابط خارجی ه.د.پ نیز دمیرتاش را در این سفر همراهی می کنند. هیات حزب دموکراتیک خلق ها به دعوت رسمی وزارت خارجه روسیه به این کشور سفر کرده و قرار است در روزهای آتی با سرگی لاوروف وزیر خارجه این کشور نیز دیدار داشته باشند.
سفر دمیرتاش به روسیه با انتقاد شدید نخست وزیر ترکیه و اعضای ارشد حزب عدلات و توسعه مواجه شد. داود اوغلو روز سه شنبه با انتقاد از دمیرتاش، مدعی شد که این حزب نمی خواهد مساله کُرد در ترکیه حل شود.
در مقابل دمیرتاش در کنفرانس خبری خود پیش از سفربه مسکو اعلام کرده بود که این سفر قبل از تشدید اختلاف ها میان ترکیه و سوریه برنامه ریزی شده بود.
از سوی دیگر نیز دادستان جمهوری دادگاه های شهر دیاربکر پرونده ای را علیه دمیرتاش و دیگر رهبران سیاسی کُرد در مناطق کردنشین ترکیه به اتهام “تحریک مردم به انجام کارهای مجرمانه” گشود.

سفر دمیرتاش و هیئت همراه به مسکو آنهم درچنین اوضاع و احوالی، می تواند ابعاد و پیامدهای مختلفی داشته باشد. از جمله اینکه مسکو می خواهد از طریق کردها و به ویژه گروههای تندرو و مسلحی همچون پ.ک.ک به آنکارا فشار وارد کند و از سوی دیگر ترکیه هم به بهانه ی پاکسازی مرزها از وجود تروریست ها، درصدد است از طریق داعش گروههای تندرو و افراطی را از مرزهایش دور کند. در این میان هم پ.ک.ک نقش دوره ای و محول شده اش را ایفا می کند.

م: رسانه پ.ک.ک

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی