سایز متن   /

رضا آلتون از سران پ.ک.ک در مصاحبه اخیر خود با رسانه این گروه گفته: دور تازه حملات ترکیه نتیجه شکست سیاست های این کشور در شمال سوریه و مناطق تحت کنترل پ.ک.ک است.

کوردپاریز/ آلتون در ادامه گفته: گروههای تروریستی کە اکنون در سوریه علیه دستاوردهای پ.ک.ک و دولت مرکزی سوریه می جنگند، با همکاری ترکیه در منطقه جمع شده اند. حزب حاکم ترکیه (AKP) به دنبال حفظ اقتدار خویش از طریق سرکوب پ.ک.ک بوده و هدفش از برقراری رابطه نزدیک با حزب دمکرات و شخص مسعود بارزانی در اقلیم کردستان نیز در همین راستا است، کما اینکه ورود غیرقانونی نظامیان این کشور با هماهنگی مسعود بارزانی توطئەای علیه خلق کرد و عراق بود. ترکیه در تشدید بحران سوریه نقش اصلی را بازی می کند. ادعای همکاری این کشور با ائتلاف جهانی ضد داعش توهمی بیش نیست. همکاری ترکیه با این ائتلاف و یا گروه های افراط گرای اسلامی در سوریه در چار چوب سیاست های این کشور علیه مناطق تحت کنترل پ.ک.ک در شمال سوریه است.. جنگ اخیر ترکیه در مناطق کردنشین با دستور مستقیم ارودغان رئیس جمهور و داود اوغلوی نخست وزیر آغاز شد. بعد از انتخابات پیام آنها کاملا روشن بود. شدت بخشیدن به حمله در مناطق کردنشین ترکیه ناشی از شکست آنکارا در شمال سوریه و مناطق کردنشین این کشور است. سیاست های حزب عدالت و توسعه را ارتجاعی و فاشیستی و استوار بر میراث فکری عـثمانیان است و بنابراین محکوم به شکست است.

مقامات ترکیه بارها این جمله را تکرار کرده اند که هیچ تفاوتی میان داعش، پ.ک.ک و پ.ی.د نیست و لذا تا آخرین نفس با تروریسم مبارزه می کنند. هرچند ترکیه به همکاری با داعش و دیگر گروههای تروریستی در سوریه و شمال عراق متهم است، اما آنچه آشکار است مبارزه با پ.ک.ک به عنوان یک گروه تروریستی برای این کشور، همچنان در اولویت قرار دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی