سایز متن   /

عملیات نظامی بزرگ و بی سابقه ای که توسط ده هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس ترکیه در جنوب شرقی این کشور انجام میگیرد و هدفش تخلیه نیروهای پ.ک.ک از مراکز شهری و راندن آنها بسوی دو شهر در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق است همچنان ادامه دارد. ژنرال هولیسی اکار فرمانده نیروهای نظامی که دیروز از نیروهایش در منطقه دیدار میکرد از پیشروی این نیروها خبر داد . او گفت که این عملیات با قاطعیت ادامه خواهند تا زمانی که نظم عمومی برقرار گردد.

کوردپاریز/ در این نبردها ، تنها از پنج روز پیش تا کنون ۱۱۰ از افراد پ.ک.ک بقتل رسیده اند و دو سرباز و پنج غیر نظامی نیز جانشان را از دست داده اند. این ارقام صبح امروز از سوی مقامات امنیتی در محل اعلام شد.
ژنرال هولیسی اکار فرمانده نیروهای نظامی که دیروز از نیروهایش در منطقه دیدار میکرد از پیشروی این نیروها خبر داد . او گفت که این عملیات با قاطعیت ادامه خواهند تا زمانی که نظم عمومی برقرار گردد.
ارتش همچنین روز شنبه در یک اطلاعیه نظامی خبر داد که هواپیماهای نظامی از مرکز خود در دیار بکر به پرواز در آمده اند و مراکز پ.ک.ک را بمباران کرده اند.

در حالیکه نبردهای خونین فعلی باعث آواره شدن نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از روستائیانی شده است که بسوی شهرها رو ی آورده اند، منطقه جنوب شرقی ترکیه اینک پر از خانه ها ، مدارس و بیمارستان های تخریب شده ای است که دیگر قابل استفاده نیستند و این منطقه را مشابه کشور همسایه سوریه کرده اند.
وزیر آموزش و پرورش دستور داد که معلمان این منطقه مدارس را تعطیل کنند و مراکز بهداشتی و بیمارستانی نیز بدلیل فقدان پزشک به حالت تعطیل در امده است.
حزب حاکم عدالت و توسعه که از انتخابات اول نوامبر مجلس با پیروزی خارج شده است، به وضوح از نابودی پ.ک.ک  یاد می کند و حزب “دمکراتیک خلق ها – شاخه شهری پ.ک.ک” را نیز متهم می کند که همدست پ.ک.ک است.
م: خبرگزاری فرانسه

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی