سایز متن   /

با اشاره به ورود نظامیان ارتش ترکیه به کمپ بعشیقه در شمال عراق گفت: ترکیه در گذشته نیز در ۳ منطقه شمال عراق نیروی نظامی مستقر کرده بود. اکنون در محل استقرار این نظامیان در شمال عراق دست به یک جابه جایی زده است. باید قبول کرد که ترکیه در تمام نقاط کردستان عراق نیروی نظامی دارد. نیروهای اطلاعاتی ترکیه با خودروهای پلاک اربیل و شیشه های سیاه در حال تردد در مناطق اقلیم کردستان عراق هستند. نیروهای نظامی و اطلاعاتی ترکیه اقلیم کردستان عراق را اشغال کرده اند. اکنون نیز در تلاش برای انتقال کنترل خود به موصل هستند. هدف ترکیه از ورود به شمال عراق به هیچ عنوان آموزش دادن به نیروهای پیشمرگ کرد و یا هر نیروی دیگر نیست.
کوردپاریز/ بایک در ادامه اظهاراتش گفته: ترکیه از ورود نظامیان ارتش خود به کردستان عراق اهداف متفاوتی دنبال می کند. هدف آنان تنها سرکوب پ.ک.ک نیست. این هدف یکی از اهداف ترکیه در کردستان عراق است. آنان خواهان کنترل تمام کردستان عراق هستند. در کنار این مسئله تصفیه نیروهایی که در آزادسازی شنگال نقش داشتند نیز از اهداف دیگر ترکیه در شمال عراق است. ترکیه خواهان خارج کردن نیروهای HPG و YJA-STAR از شنگال هستند. این کار را نیز با استفاده از نیروهای ترکمن در تل عفر صورت خواهد داد. در موصل نیز در تلاش برای ایجاد یک گروه نظامی از اعراب سنی و ترکمن ها است. همان گونه که بدون درگیری موصل را به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) داد اکنون نیز با به وجود آوردن گروهی شبیه به داعش موصل را تحویل آنان خواهد داد. این گروه جدید وابسته به حزب مسعود بارزانی و ترکیه خواهد بود. زمانی که اردوغان می گوید ما در کردستان عراق اشتباه کردیم و این اشتباه را در کردستان سوریه تکرار نخواهیم کرد در این سخنان معنایی نهفته است.
بائیک در ادامه سخنان خود به سرنگونی بمب افکن روسی توسط جنگنده ترکیه نیز اشاره کرده و گفت: ورود روسیه به جنگ سوریه نقشه های ترکیه در جرابلس را نقش بر آب کرده است. این مسئله به طرح های ترکیه و جبهه سنی های وابسته به ترکیه ضربه زد. به هیمن خاطر جنگنده روسی را از روی عمد سرنگون کردند.
م: کردپرس

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی