سایز متن   /

کمال بورکای از سیاستمداران کرد ترکیه و از اصلی ترین منتقدان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و رهبر زندانی آن عبدالله اوجالان اخیرا به اشتباهات ترکیه در روند مذاکرات صلح پرداخته و گفته: تمام مسئله کردها را نباید با عبدالله اوجالان مرتبط کرد ولی حکومت این اشتباه را کرد.
کوردپاریز/ بورکای در اظهاراتی ضمن ارزیابی روند مذاکرات صلح و نتایجی که این روند به بار آورده به انتقاد از دولت و پ.ک.ک پرداخته و گفت: پ.ک.ک در روند مذاکرات صلح خرابکاری کرده و حکومت ترکیه نیز با سیاست های خود بحران را افزایش داده است. پ.ک.ک در دیاربکر و سایر شهرهای کردنشین ترکیه دست به اقداماتی زده که سبب میلیتاریزه شدن آنها شده و امنیت و آسایش را از مردم سلب کرده است. همه باید بدانند که مناطق کردنشین ترکیه به پ.ک.ک تعلق ندارند. اگر قرار باشد برای کردها یک حکومت خودمختار به وجود آید این مسئله باید با مذاکره و گفتگو صورت گیرد. با رجوع به سلاح به هیچ عنوان نمی توان این گونه مسائل را ثابت کرد.
بورکای در ادامه گفته: مسئله موجود تنها خلع سلاح پ.ک.ک نیست. خلع سلاح شدن پ.ک.ک به معنی حل و فصل مسئله کردهای ترکیه نخواهد بود. به نظر بنده حکومت در روند مذاکرات صلح عبدالله اوجالان را بسیار بزرگ کرده و نقش بسیار پررنگی به او داد. تمام مسئله کردها را نباید با عبدالله اوجالان مرتبط کرد ولی حکومت این اشتباه را کرد. اوجالان دستور خواهد داد، پ.ک.ک خلع سلاح خواهد شد، و مسئله کردها حل و فصل می شود، این مسئله به هیچ عنوان درست نیست. کردها تنها پ.ک.ک نیستند. در داخل کردهای ترکیه سازمان ها، احزاب و گروه ها و جریان های بسیار متفاوتی وجود دارد.
م: روزنامه زمان ترکی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی