سایز متن   /

یکی از سران اروپانشین پ.ک.ک، حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) را متهم کرد که‌ اقلیم کردستان را به‌ کشور ترکیه‌ تسلیم کرده‌ و توافقات میان این حزب و حزب عدالت و توسعه‌ را برضد منافع کردها دانست.

کوردپاریز/ رمزی کارتال از از سران این گروه در اروپا در این باره گفته: توافقات انجام شده‌ میان حزب دمکرات و حزب حاکم ترکیه‌ یعنی حزب عدالت و توسعه‌(AKP) بر ضد منافع کردها بوده‌ و خسارات جبران ناپذیری به‌ مبارزات کردها وارد می کند. سابقه‌ این حزب در دست زدن به‌ چنین اقداماتی خوب نیست. پارتی در سالهای گذشته‌ نیز چندین جار نیروهای دشمن را به‌ خاک اقلیم برده‌ از جمله‌ نیروهای رژیم بعثی صدام و نیروهای نظامی ترکیه‌ و مدت های مدیدی است که‌ به‌ جای تکیه‌ به‌ نیروی مردم خود به‌ کشورهای بیگانه‌ تکیه‌ کرده‌ است.

لازم به‌ ذکر است؛ روابط پرتنش میان پارتی و پ.ک.ک که‌ از سال های گذشته‌ با اختلافات بسیار همراه بوده،‌ طی ماه‌های اخیر با تشدید تنش و اختلافات همراه بوده‌ و به‌ ویژه‌ بر سر عملیات آزادسازی شنگال این اختلافات به‌ اوج رسیده‌ و حتی برخی ناظرین احتمال وقوع درگیری مسلحانه‌ میان آنان را دور از انتظار ندانستند.

طرفین در بیانیه‌ و اطلاعیه‌هایی یکدیگر را عامل ایجاد مشکلات برای مردم اقلیم معرفی کرده‌ و در آخرین مورد نیز پارتی  با صدور اطلاعیه، پ.ک.ک را عامل بدبختی کردها قلمداد کرده‌ و با اشاره‌ به‌ اینکه‌ هیچ کس نمی داند، پ.ک.ک به‌ دنبال چیست و چه‌ کسی آنان را تحریک می کند، این حزب را عامل ویرانی ۵۰۰ روستا در کردستان عراق اعلام کرد.

م: آوینه

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی