سایز متن   /

مقامات ترکیه گفته‌اند ۶۰ نفر از نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در سه روز گذشته و در جریان عملیات وسیع نیروهای این کشور کشته شده‌اند. نیروهای ترکیه در حال انجام عملیات وسیعی در جنوب شرق این کشور هستند.

کوردپاریز/ گفته شده که شهرهای جیزره و سلوپی در مرکز این عملیات قرار دارند. در این عملیات حدود ده هزار سرباز و پلیس ترکیه حضور دارند. گزارش‌ها حاکی است که ارتش ترکیه در جریان این عملیات از تسلیحات سنگین از جمله تانک استفاده کرده است. در شهر جیزره و سلوپی استان شیرناخ ۲۵نفر، در شهر های سور ۲۹ و دارکئچید ۶ عضو پ ک ک توسط نظامیان ارتش ترکیه کشته شدند.

احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه، گفته بود تا پاکسازی همه خانه‌ها از اعضای پ‌ک‌ک، عملیات را ادامه خواهد داد.

درگیری های مسلحانه میان نظامیان و عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در مناطق جنوب شرق ترکیه همچنان ادامه دارد.
در این درگیری ها که از سه شنبه گذشته در استان شیرناخ ادامه دارد، تاکنون۵۴ نفر از اعضای این گروه در شهرهای کردنشین جیزره و سیلوپی در مجاورت مرزهای ترکیه با عراق کشته شده اند. ۷ عضو این گروه به حال زخمی و سه عنصر دیگر نیز سالم دستگیر شدند.
سه شنبه گذشته نیز سه مامور پلیس ترکیه بر اثر انفجار بمب در شهر کردنشین سیلوان در جنوب شرق ترکیه کشته و دو پلیس دیگر نیز زخمی شدند.
درگیری بین نیروهای امنیتی ترکیه و عناصر پ.ک.ک، تابستان گذشته بعد از دو سال آتش بس از سر گرفته شد.
استان های دیاربکر و شیرناخ ماه هاست که شاهد درگیری های خونین و اعمال حکومت نظامی در برخی از شهرستان های این دو استان است. هم اکنون در مناطقی از شهرهای سور، جیزره و سلوپی قانون منع عبور و مرور اجرا می شود.
طی پنج ماه گذشته در بمباران مواضع پ.ک.ک در شمال عراق توسط جنگنده بمب افکن های ترکیه و در درگیری های داخل خاک این کشور حدود سه هزار نفر از اعضای پ.ک.ک و حدود ۳۰۰ نفر از مردم و ماموران امنیتی و انتظامی کشته شده اند.
م: رسانه های ترکیه

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی