سایز متن   /

در حالی که حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی از حضور اعضای مسلح  پ‌ک‌ک در سنجار(شنگال)  ناراضی می باشد اینبار این گروه به حضور نظامیان ترکیه در نزدیکی موصل و حمایت بارزانی از آن به شدت اعتراض کرده است.

کوردپاریز/ صبری اُک از سران قندیل نشین پ‌ک‌ک در باره حمایت بارزانی از حضور نظامیان ترک در شمال عراق و سفر بارزانی به ترکیه و دیدارهایش با مسئولان امنیتی و نظامی ترکیه گفته است : ما با گسترش روابط حزب حاکم اقلیم کردستان عراق با کشورهای دیگر مخالفتی نداریم اما این توسعه روابط نباید به ضرر و زیان ما (پ.ک.ک) باشد. سفر بارزانی در چنین موقعیتی که در سیلوپی، جیزره و سور درگیری وجود دارد و در در و دیوار های این شهرهای شعارهای نژادپرستانه توسط نیروهای ترک نگاشته شده است و اجساد زنان کرد را در کوچه ها مانند لش به این طرف و آن طرف می کشند و با جسد  اکراد عکس می گیرند چه معنایی می تواند داشته باشد؟

اُک گفته : من نمی دانم که بارزانی با مقامات ترک چه گفتگویی کرده است اما دعوت از نظامیان ترک و یا حمایت از آن برای حضور در موصل چه معنایی می تواند داشته باشد. آنهم در حالیکه توپ ها و تانک های ترکها شهرهای کردستان را زیر آتش گرفته اند. چه معنایی دارد که پرچم ترکیه در اقلیم کردستان بر افراشته شود و نظامیان ترک در آن حضور یابند. حضور ارتش اشغالگر ترک در کردستان غیر قابل قبول است.

در همین راستا والی سنجار نیز گفته است که حکومت اقلیم کردستان باید نیروهای پ‌ک‌ک را از سنجار خارج کند ما به آنها نیازی نداریم. آنها حق ندارند اینجا بمانند. سنجار را ما “جات دادیم آنها باید هر چه زودتر منطقه را ترک کنند.

گفتنی است که پ ک ک بارزانی را مزدور ترکیه می خواند.

م: رسانه های گروه

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی