سایز متن   /

بیش از ۵۰۰ روستای اقلیم کردستان به دلیل حضور پ.ک.ک در اطراف آنها، آباد نشده اند و پروژه های عمرانی در آنها اجرایی نشده و از حداقل خدمات هم بی بهره اند.

کوردپاریز/ سخنگوی حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) با انتشار بیانیه یی اعلام کرده این جوابیه ای به بیانیه ی پ.ک.ک است. در این بیانیه آمده است: اگر ترک به اقلیم کردستان و دیگر مناطق لشکرکشی کرده، بخاطر سیاست های غلط پ.ک.ک است. چرا باید پارتی باج اشتباهات شما را بپردازد؟ پارتی دیگر باید چه کارهای برای شما انجام دهد؟ به دلایل بسیاری، پارتی ظلم و ستم شما را به مردم کردستان از دید آنها پنهان کرده است.

متن کامل این اطلاعیه در پائین آمده است:

پ.ک.ک روز سه شنبه (۲۴ آذر) بیانیه ای درخصوص تحولات سیاسی اخیر منتشر کرده که متاسفانه مثل همیشه جهتی خصمانه را در قبال پارتی در پیش گرفته به طوریکه هر کجا و به هردلیلی دچار بحران و سردرگمی سیاسی می شوند، انگشت اتهام را به سوی پارتی دراز می کنند و درصددند با این کار شکست هایشان را مخفی کنند. گویا هیچ کار دیگری جز دشمنی با پارتی ندارد و زمان خود را تنها برای این کار اختصاص داده اند.

اگر ترک به اقلیم کردستان و دیگر مناطق لشکرکشی کرده، بخاطر سیاست های غلط پ.ک.ک است. چرا باید پارتی باج اشتباهات شما را بپردازد؟ پارتی دیگر باید چه کارهای برای شما انجام دهد؟ به دلایل بسیاری، پارتی ظلم و ستم شما را به مردم کردستان از دید آنها پنهان کرده است. این شما هستید که به معضل و سردردی برای مردم کردستان و جنبش آزادیخواهانه ی کورد تبدیل شده اید. کسی نمی داند و خودتان هم نمی دانید که چی می خواهید و به دنبال چی هستنید و کی حمایتتان می کند. جز دردسر و گرفتاری چه چیز دیگری را برای کردها به ارمغان آورده اید؟ اصلا چرا نمی روید ترکیه و مشکلاتتان را آنجا حل کنید؟ اگر از عهده ی ترکیه برنمی آید دیگر چرا عقده اتان را بر سرمردم کورد خالی می کنید؟

به منظور آشنایی مردم کورد از ظلم و ستم هایی که در اقلیم کردستان کرده اید و اینچنین مردم را در بحران قرار داده اید، اسم ۵۰۰ روستا را که شما دچار نابودی آنها شده اید و تماما خالی از سکنه شده اند و اهالی آنها کوچ کرده اند و زمینه های عمران و آبادی را از این روستاها گرفته اید و اجازه نداده اید که حکومت اقلیم هم پروژه های عمران و آبادسازی را در این مناطق اجرایی کند، لیست کرده ایم تا بر همگان آشکار باشد. اختلال در زندگی روزمره مردم شده پیشه اتان. اینست نتیجه ی سیاست های غلطتان که سبب شده بسیاری از روستاهای مناطق کردنشین ترکیه هم تخلیله و خالی از سکنه بشوند. دیگر زمان آن فرارسیده تا خلق کورد از ماهیت و سیاست های کوردستیزانه اتان آگاه شود. شاید بهتر باشد یک مقایسه ای صورت بگیرد که آیا شما زندگی کوردها را دچار بحران و اختلال کرده اید یا حزب دمکرات کردستان؟

سخنگوی حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی)

۲۴ آذر ۹۴

م: باسنیوز

ترجمه: کوردپاریز


 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی