سایز متن   /

در نشستی که در محل خانه مطبوعات استان ایلام و با حضور کمیته علمی نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اینترنتی استان‌های هم‌جوار مرزی غرب ایران و کشور عراق برگزار شد، سازوکارهای مختلف اجرایی شدن جشنواره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این جشنواره که با حضور ۹ استان برگزار می‌شود زمینه رقابت اصحاب رسانه و مطبوعات ۴ استان ایران شامل ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌غربی و ۵ استان از کشور عراق شامل میسان، واسط، دیالی، اربیل و سلیمانیه را در بستری مشترک و بر سر موضوعات مشترک فراهم می‌کند.

مرز مشترک، چالش‌ها، تهدیدها و فرصت‌های پیش‌رو، راه‌ها و موانع توسعه و امنیت پایدار منطقه، راه‌های تقویت همگرایی استان‌های منطقه و گسترش بیش‌ازپیش مبادلات بر پایه‌ی اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مدنی، راه‌ها و موانع توسعه اقتصادی منطقه با عطف توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای مرز مشترک و ظرفیت مناطق آزاد تجاری، مسأله تروریسم در منطقه، عوامل، چالش‌ها، پیامدها و راه‌های مقابله با آن، خشونت و افراط‌گرایی در منطقه، عوامل، چالش‌ها و راهکارها و مسأله محیط‌زیست و بحران‌های پیش‌رو(آب، جنگل‌ها، ریزگردها و …)، عوامل، چالش‌ها و راهکارها محورهای این جشنواره‌ی فرامرزی است.

در این جشنواره آثار مطبوعاتی در ۱۰ بخش مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، گفت‌وگو و مصاحبه، تیتر، طنز، عکس، صفحه‌آرایی و طرح و کاریکاتور بررسی و به برگزیدگان هر بخش جوایز ارزنده‌ای اعطا می‌شود.

دبیران و اعضای کمیته‌های ۴ گانه نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات ایلام را اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های استان، فعالان رسانه‌ای و مدیران اجرایی استان تشکیل می‌دهند و علاوه‌بر کمیته علمی و داوران، کمیته روابط عمومی، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته مالی و پشتیبانی و کمیته حراست، هماهنگی و امور بین‌الملل نیز در حال پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود هستند.

فعالان رسانه‌ای این ۹ استان لازم است آثار خود را تا ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۴ به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی ارشاد – دفترخانه مطبوعات استان ارسال و یا با مراجعه به سایت وزارت ارشاد و بخش جشنواره‌های رسمی مطبوعاتی به آدرس اینترنتی www.pressfestival.ir آثار خود را ثبت‌نام به رقابت بگذارند.

م: ایسنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی