سایز متن   /

همزمان با تشدید درگیری های بین نیروهای دولتی و اعضای مسلح پ.ک.ک در شهر هم مرز یوکسک اوای ترکیه با جمهوری اسلامی ایران، در سطح این شهر تا اطلاع ثانوی مقررات منع و عبور اعلام شد.

کوردپاریز؛ تلویزیون دولتی ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که این مقررات از دیشب در سطح شهر یوکسک اوا واقع در ۵۰ کیلومتری مرز ایران به اجرا در آمده است. این شبکه خبری به نقل از اطلاعیه استانداری وان گزارش داده است، با افزایش رویدادهای تروریستی در سطح شهر، برای حراست از امنیت جانی و مالی مردم و برقراری دوباره آسایش، در سطح شهر و مناطق تابعه آن از ساعت ۲۳:۳۰ مقررات منع عبور و مرور اجرا خواهد شد.
در اطلاعیه تاکید شده است مقررات منع عبور و مرور تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. افزون بر چهار ماهی که از سرگیری دوباره درگیری ها در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه می گذرد، منطقه یوکسک اوا شاهد شدیدترین درگیری ها بین نیروهای دولتی و اعضای پ.ک.ک بوده است.
مرز سرو جمهوری اسلامی ایران با ترکیه ( مرز اسن دره ) نیز در محدوده این شهر قرار دارد. این مرز که با تشدید درگیری ها نزدیک به دو ماه بسته بود، بعداز انتخابات ۱۰ آبان ماه با فرو کش کردن نسبی درگیری ها دوباره باز شده بود. با توجه به اعمال مقررات منع عبور و مرور در کلیه مناطق تابعه یوکسک اوا، عملا مرز اسن دره ترکیه در شرایط فعلی قابل استفاده نخواهد بود.
منع رفت و آمد و یا همان حکومت نظامی در شهرستان سور از توابع استان کردنشین دیاربکر در شرق ترکیه نیز که از یک هفته قبل بدین سو به مورد اجرا گذاشته شده هنوز نتوانسته است به پاکسازی اعضای پ ک ک در این شهرستان منجر شود.
نیروهای امنیتی ترکیه با ماشین های راهسازی و تحت حمایت بالگردهای نظامی و زرهپوش های پلیس از هفته گذشته بدین سو در صدد پر کردن خندقهایی هستند که توسط پ ک ک برای سد معبر و جلوگیری از ورود خودروهای نظامی به منطقه حفر شده اند. اما این فعالیتها در بسیاری از مواقع با درگیری های مسلحانه با اعضای پ ک ک همراه می شود.
منابع امنیتی ترکیه می گویند : طی یک هفته گذشته ۱۰ عضو پ ک ک در درگیر با نیروهای امنیتی کشته شده اند.
م: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی