- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

ادامه کمک های تسلیحاتی به نیروهای پیشمرگه

در راستای ارسال محموله های نظامی به اقلیم کردستان، وزارت دفاع آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد در چارچوب مبارزه با داعش تعدادی موشک‌انداز میلان برای نیروهای پیشمرگه اقلیم کوردستان ارسال می‌شود. در این بیانیه به تعداد موشک‌اندازها اشاره‌ای نشده است.
اورسولا ون درلاین، وزیر دفاع آلمان گفت: موشک‌انداز میلان اهمیت زیادی برای نیروهای پیشمرگه دارد زیرا آن‌ها برای اولین بار توانسته‌اند با استفاده از این سلاح داعش را از مرزهای اقلیم کوردستان دور کنند. تاکنون ۶۰ قبضه از این موشک‌انداز به همراه ۱۰۰۰ گلوله به اقلیم کوردستان ارسال شده است.
هم‌اکنون ۱۰۰ نیروی نظامی این کشور در اقلیم کوردستان به سر می‌برند و به آموزش نظامی نیروهای پیشمرگه می‌پردازند. قرار است تعداد این نیروها در اقلیم کوردستان به ۱۵۰ نفر افزایش پیدا کند.
استفان دیون وزیر خارجه کانادا نیز در این باره اعزام مربیان نظامی به منظور آموزش نیروهای پیشمرگه اعلام داشت؛ در حال حاضر تعدادی از مربیان نظامی کانادا دوشادوش نیرویهای آمریکایی در اقلیم کوردستان مشغل ارائه آموزش نظامی به نیروهای پیشمرگه کوردستان هستند و قرار است در آینده نزدیک نیز تعداد دیگری از نیروهای نظامی کانادایی به همین منظور به اقلیم کوردستان اعزام شوند.
وی افزود؛ تجهیز نیروهای پیشمرگه و ارائه آموزش به این نیروها در جهت مقابله با تروریست های داعش می باشد .این اقدام دولت کانادا به دنبال وعده نخست وزیر این کشور مبنی بر ارائه همکاری بیشتر با نیروی پیشمرگه کوردستان صورت می گیرد. آلمان سلاح های نیمه سنگین به اقلیم کوردستان ارسال می‌کند.
م: Witebej