سایز متن   /

لشکرکشی ترکیه به شهر موصل از توابع استان نینوای عراق، بحث ها و مواضع مختلفی را به همراه آورد. در این میان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) از همان لحظه نخست از توافق آنکارا و اربیل گفته و مسعود بارزانی رئیس اقلیم را نیز متهم کرد که با چراغ سبز او ترکیه اقدام به این کار کرده است.

کوردپاریز/ پارتی هم در این رابطه گفته که نظامیان ترکیه به منظور آموزش نیروهای پیشمرگه در اقلیم کردستان حضور دارند و اخیرا هم داود اوغلو نخست وزیر ترکیه هم گفته که از یک سال قبل نیروهای ما در ۳۰ کیلومتری شمال شرق موصل مستقر شده اند و نزدیک به ۲۰۰۰ نظامی در این پایگاه حضور دارند که به داوطلبان محلی و نیروهای پیشمرگه جهت مبارزه با داعش آموزش می دهند.

در همین رابطه یکی از سران پ.ک.ک بنام دمهات عگید اخیرا گفته: حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) که مدام ما را میهمان می خواند، اینبار به اشغالگران چراغ سبز نشان داده و راه را برای آنها هموارتر کرده است. دمهات با اشاره به مکان هایی که از سال ها پیش با موافقت بارزانی و پارتی، نظامیان ترکیه در آن مکان ها مستقر شده اند، گفته: اگر ترکیه در شمال عراق اقدام به حمله علیه پ.ک.ک بکند، بارزانی و پارتی مخاطب نتایج ناگوار آن خواهند بود. چراکه پ.ک.ک. یک بار دیگر این حزب سنتی و عشیره گرا و رئیس آن بارزانی را نخواهد بخشید و اقدام خواهد کرد.

م: فیسبوک

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی