سایز متن   /

پس از ترور طاهر الچی (رئیس دفتر وکلای دیاربکر ترکیه)، رسانه های حزب دموکراتیک خلق ها و پ.ک.ک بلافاصله انگشت اتهام را به سمت دولت و پلیس نشانه رفتند و طی این چند روز که از ترور الچی می گذرد، طرفین همدیگر را به قتل الچی متهم می کنند.

کوردپاریز/ در ادامه ی این بحث ها، ذکریا یاپیچی اوغلو، رئیس حزب اسلام گرای مطالبه آزاد (Huda-Par) در رابطه با این موضوع گفته: طاهر الچی، عضو هیچ گروه و جناحی نبود. به همین خاطر ترورش کردند. الچی در این اواخر هم از عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در مناطق کردنشین ناراضی بود و هم اقدامات پ.ک.ک در منطقه ( اعلام خودمختاری، حفر خندق و ساخت سنگر) را کار کاملا اشتباهی می دانست و بنابراین مدام مورد تهدید قرار می گرفت.

یاپیچی اوغلو با اشاره به اظهارات صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که معتقد است طاهر الچی با گلوله پلیس ترکیه به قتل رسیده است گفت: دمیرتاش یک حقوق دان است. اگر این مسئله را به قطعیت گفته است حتما مدارک و اسنادی موثق دراختیار دارد اما من هنوز نمی توانم این قتل را سوء قصد و یا یک اتفاق نامگذاری کنم زیرا هنوز بررسی ها به پایان نرسیده است. این قتل را هم پلیس ترکیه می تواند انجام داده باشد و هم اعضای جنبش جوانان میهن پرست و انقلابی وابسته به پ.ک.ک. تمام این ها هنوز یک احتمال است.

م: خبرگزاری اخلاص ترکیه

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی