سایز متن   /

صفین دزەیی، سخنگوی حکومت اقلیم کردستان اعلام کرد کە نیروهای ارتش ترکیە در چارچوب ائتلاف بین‌المللی ضد داعش وارد شمال عراق شدەاند و برای تعلیم و تجهیز نیروهای عراقی در استان نینوا پایگاە نظامی احداث می‌کنند.

کوردپاریز/ بە گفتە دزەیی، ارتش ترکیە یک پایگاە نظامی را در استان نینوا برای تعلیم و تجهیز نیروهای عراقی احداث کردە است و طی روزهای اخیر نیز با هدف گسترش فعالیت‌ها در این پایگاە، شماری از مستشاران نظامی بە آن اعزام و همچنین تجهیزات نظامی بیشتری بە آن منتقل شدە است. ارتش ترکیە اواخر سال گذشتە میلادی دو پایگاە نظامی را در مناطق سوران و قلاچولان برای آموزش نیروهای پیشمرگ احداث کردە است.

این درحالیست که مقامات عراقی اعلام کرده اند: ورود نیروهای ارتش ترکیه به همراه سلاح‌های سنگین به پایگاە نظامی در روستای الزلکان در منطقە بعشیقە در۲۵ کیلومتری شمال شرقی موصل، بدون اجازه وارد خاک عراق شده اند و این نقض قوانین بین المللی و تمامیت ارضی عراق است.

وزارت دفاع ایالات‌متحده آمریکا در این خصوص در اظهاراتی اعلام کرده است: از ورود نیروهای نظامی و تجهیزات ارتش ترکیه به خاک عراق اطلاع داریم ولی این انتقال نیرو در چارچوب فعال‌سازی نیروهای ائتلاف صورت نگرفته است.
نصیر نوری، سخنگوی وزارت دفاع عراق در گفتگو با خبرگزاری ملی عراق (nina) گفت: نیروهای ترکیه متشکل از نزدیک به یک هزار سرباز با تانک‌ها و زره‌پوش‌های خود که روز گذشته (جمعه ۱۳ آذر/۲ دسامبر) وارد اردوگاه «الزلکان» عراق شده بودند. دولت فدرال عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که نیروهای ترکیه بدون موافقت بغداد وارد خاک عراق شده‌اند و منتظر پاسخ مقامات ترکیه در این خصوص است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی