سایز متن   /

سرکوب تظاهرات مردمی
به گزارش کوردپاریز , به نقل از دیده بان کرد گزارش کرده است که حزب اتحاد دموکراتیک یعنی شاخه پ ک ک برای مناطق کردنشین سوریه همچنان حقوق شهروندان کرد در این مناطق را نقض می کند. به گزارش این دیده بان روز ۹ نوامبر سال ۲۰۱۵ حامیان شورای ملی کرد علیه سیاست های سرکوبی حزب اتحاد دموکراتیک در شهر المالکیه(دریک) به خیابان ها آمدند. این چهارمین اعتراض در نوع خود بود که در عرض یک هفته در مناطق تحت کنترل حزب مذکور برگزار می شود. حزب اتحاد دموکراتیک نیز اعتراضاتی علیه آن به راه انداخت و طرفداران خود را به جان حامیان شورای ملی کرد انداخت. خبرگزاری هاوار وابسته به این حزب ادعا کرد که طرفداران شورای ملی کرد با یکدیگر درگیر شده اند !
سرکوب و خفقان رسانه ای
اعضای آسایش یا همان پلیس حزب اتحاد دموکراتیک اعضای هوادار شورای ملی کرد را مورد تفتیش بدنی قرار داده و تلفن همراه تعدادی را نیز گرفت. یک خبرنگار شبکه ARK وابسته به حزب دموکراتیک مخالف پ ک ک مورد ضرب و شتم قرار گرفت، دوربین وی را نیز دزدیدند. در حین برگزاری این اعتراضات اعضای آسایش جوانان را به زور گرفته وبرای خدمت اجباری در واحد مسلح خود با خود می بردند.
ربودن مخالفان و شکنجه
در یک مورد دیگر اعضای آسایش افراد زیر را مورد بازجویی قرار دادند: محمد علی عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات، عبدی و عمر اسماعیل و فادی ماریع اعضای جنبش نارین مارتینی برای آینده کردها که همگی به دلیل شرکت در اعتراضات علیه پ ک ک بود.آنها به ربوده شدن تهدید شدند. همچنین آسایش دو عضو جنبش مارتینی رامورد شکنجه قرار داد.
همچنین روز ۹ نوامبر سال ۲۰۱۵ اعضای آسایش و اعضای امنیتی حزب اتحاد دموکراتیک در یک کافی نت در شهر دریک/المالکیه کاوه اسماعیل و محمود لیانی را ربوده و پس از چهار ساعت در خارج از شهر آنها را شکنجه داده و رها نمودند. تلفن همراه آنها گرفته شده است. کاوه اسماعیل عضو شورای میهنی و محمود لیانی نیز عضو جنبش جوانان کرد هستند.
ربودن و خدمت زوری
به گزارش دیده بان کرد پدر یکی از اعضای جنگجویان یگان های مدافع خلق وابسته به پ ک ک در اعتراض به این گروه خود را آتش زد. وی قصد داشت با دختر خود در شاخه نظامی این حزب دیدار کند اما اجازه این دیدار داده نشد و فیصل مصطفی حجانو ناچار شد خود را آتش بزند. وی برای درمان به بیمارستانی در ترکیه برده شد اما درگذشت. عصمت شیخ حسن از اعضای کمیته رهبری کوبانی در مصاحبه با صدای آمریکا مصطفی حاجیانو را دیوانه معرفی کرد!
تحمیل افکار اوجالان به عنوان کتاب درسی
در یک اعتراض دیگر شورای ملی کردهای سوریه سیاست های آموزشی و تحمیلی حزب اتحاد دموکراتیک را مورد انتقاد شدید قرار داد. روز ۱۳ نوامبر در شهر قامیشلو این اعتراضات برگزار شد. در این اعتراضات همچنین به زور بردن جوانان برای جنگ، غصب اموال و دارایی های پناهندگانی که شهر را ترک کرده اند انتقادات شدیدی وارد شد. در این تظاهرات چند هزار نفر شرکت کردند. در این تظاهرات نیز اعضای آسایش چند جوان را ربوده و برای خدمت اجباری در واحد مسلح خود با خود بردند.
منبع : دیدبان کرد

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی