- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

باج‌گیری پ.ک.ک از بازرگانان در مرزها

کوردپاریز/ زانا رحمان، فرماندار شهرستان پنجوین استان سلیمانیه واقع در شمال شرقی عراق در این باره گفت: اعضای مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک، با ایجاد موانع در سر راه بازرگانان مرزی که در مناطق ما مشغول تجارت هستند، آن‌ها را مجبور به پرداخت باج می‌کنند. ما اطلاعات لازمه را در رابطه به این موضوع به استانداری سلیمانیه ارائه کردیم٬ اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

رحمان افزود: “بازرگانان مرزی و باربرها برای حمل و نقل با استفاده از حیوانات٬ نیازمندی‌های مردم منطقه را رفع می‌کنند. این اقدام  پ.ک.ک مردم را پریشان کرده و سبب قطع معیشت مردم منطقه مرزی شده است. روستاییان این مناطق از کنترل راه‌های تجارت بین‌مرزی میان این دو کشور توسط این گروه تندرو بسیار نگرانند.

مریوان صالح، یکی از روستاییان اظهار داشت: “حضور اعضای پ.ک.ک ما را خیلی نگران کرده است. این گروه٬ از شهروندان عراق و ایران باج‌گیری می‌کند”.

در این میان، مردم محلی منطقه هاوار در استان حلبچه، نزدیک مرز ایران نیز از حضور اعضای این گروه در منطقه ناراحتند.

محمدرحیم محمدشریف، از ساکنان روستای «هاوار» استان حلبچه٬ نیز گفته است که پ.ک.ک٬ آرامش منطقه را برهم‌زده و باعث نگرانی مردم محل شده است.

سبحان جوانرویی یکی از بازرگانان مرزی٬ گفت که اقدامات  پ.ک.ک باعث شده است، بازرگانی را ترک کند.

برخی ساکنان روستای مرزی که نخواستند نام‌شان ذکر شود٬ اظهار داشتند که این گروه٬ برای هر راس حیوانی که در تجارت استفاده می‌شود٬ ۱۰ دلار باج تعیین کرده، به همین دلیل تجارت در این منطقه خیلی کاهش یافته است.

م: آناتولی