سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز، پس از انفجار ۲۰ جولای در سوروچ، که به کشته شدن ده ها تن انجامید، دستگیری ها در ترکیه شیوع پیدا کرده اند. گفته می شود که بیشتر دستگیر شده ها با گروه های PKK، KCK، YDG-H و همچنین جبهۀ آزادی خلق انقلابی (DHKP-C) ارتباط داشته اند.

در عملیاتی که امروز در استانبول انجام شد، ۱۲ تن به اتهام همکاری با PKK دستگیر شدند.

پلیس استانبول صبح امروز در عملیاتی ۱۲ تن را به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان (PKK) در منطقۀ کوچوک چکمجه استانبول بازداشت کرد.

بر اساس گزارش ها نیرو های پلیس در عملیاتی با حمایت بالگرد های نظامی در ۲۰ نقطۀ مختلف به اعضای سازمان PKK حمله کردند.

در همین حال سه تن دیگر نیز در عملیاتی جداگانه به اتهام جرائم مرتبط با مواد مخدر دستگیر شدند.

بحث اصلی شان ترس احزاب از تکرار اقداماتی بود که در خصوص رضا کعبی و اردوگاه زرگویز کومله انجام شده بود. با توجه به ترور رضا کعبی ، بمب گذاری در اردوگاه کومله، حمله موشکی ایران به لیبرتی در چند هفته گذشته و موج پناهندگی به اروپا و… همه گمان می کردند پشت این قضایا ایران است و بنابر این پیشنهاد تشکیل یک کمیته امنیتی مشترک را داشتند که اخبار تهدید زا را به هم دیگر بدهند. بخصوص در مورد جاسوسی ها خیلی نگرانی داشتند و درخواست برخورد شدید با خاطیان را داشتند. از موشک باران لیبرتی نیز ترسیده بودند. مثلاٌ بهروز اردلان ( مسئول سیاسی خبات ) عنوان نمود : ایران در خصوص حملات موشکی جنایت بزرگی انجام داده … .

یک بحث جالب دیگر در جلسه مذکور مواضع پ .ک.ک در مقابل دمکرات بود. در همان جلسه ابوبکر مدرسی نماینده کومله درحضور اعضاء با جمیل بایک تماس تلفنی داشته و در خصوص هماهنگی بیشتر بین دو حزب صحبت نمود و به وی اعلام نمود : در حال حاضر که با شما به صحبت می پردازم نمایندگان شش حزب در جلسه ای هستند و از همین جا با شما تماس میگیریم و از شما خواستار این هستیم که با پیشمرگه های دمکرات رفتار مناسب و هماهنگی بیشتری را داشته باشید . جالب اینجا بود که جمیل بایک گفت هیچ قولی نمی توانم بدهم.در ادامه صحبتهای تلفنی ابوبکر مدرسی به جمیل بایک اظهار داشت شما ( پ.ک.ک) باید با احزاب دیگر کردی نیز هماهنگتر بشوید تا مشکلی برای پیشمرگه ها برای تردد به قندیل به وجود نیاید و ما جمع شدیم تا در مورد آینده صحبت داشته باشیم که جمیل بایک به ابوبکر مدرسی اعلام نمود من مسئول نظامی حزب هستم و به من ارتباطی ندارد و باید با شورا مشورت بکنم و همچنین شما نیز باید با مراد کارایلان موضوع را مطرح بکنید تا بررسی بشود. و البته حزب دمکرات خودش باید به صورت رسمی طی جلسه ای موارد را با پ.ک.ک در میان بگذارد و مشکلش را حل کند.

اما بحث هایی که صورت پذیرفت جالب و حاکی از سیر بعضی از اعضا در رؤیا و تخیلات خودشان است. انگار نه انگار که دچار مشکل و مسأله مهاجرت به اروپا هستیم.

یکی از مباحث که می دانم مورد علاقه شماست بحث انتخابات آینده مجلس؛ بود ایلخانی زاده و قادر وریا با تحریم انتخابات مخالفت داشتند اما تیمور مصطفائی و نفرات کومله مهتدی تحریم انتخابات در ایران را اقدامی لازم دانستند و می گفتند باید تحریم فعال داشته باشیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی