سایز متن   /

پس از انتخابات ۱۷ خرداد ماه امسال که حزب حاکم عدالت و توسعه آرای لازم برای تشکیل دولت تک حزب را به دست نیاورد، پ.ک.ک هم باردیگر جنگ مسلحانه خود را شروع کرد و اینبار این درگیری ها را به داخل شهرها کشاند.

کوردپاریز/ در این میان مردم این مناطق که بعضاٌ خانه و کاشانه اشان را از دست داده و برخی از آنها نیز عزیزانشان را در این درگیری ها از دست داده اند و شهرها رنگ و بوی ویرانه به خود گرفته، به منظور ابراز نارضایتی از این وضعیت، تظاهرات کرده اند. این تظاهرکنندگان به بازی آنکارا و قندیل که میدان بازی اشان را به داخل شهرها و محله های آنها کشانده اند، نارضایند و اقدام به محکوم کردن سیاست های غلط آنکارا و عملکردهای خشونت آمیز قندیل کرده اند.

این تظاهرات اخیرا در شهر ماردین ترکیه برپا شده که نیروهای پلیس ترکیه هم برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به طرف آنان گاز اشک آور شلیک کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات به ادامه حکومت نظامی در منطقه نصیبین این استان که بخاطر عملکردهای خشونت آمیز پ.ک.ک صورت گرفته، اعتراض کردند. نیروهای امنیتی ترکیه همزمان به بازداشت ها در این استان ادامه می دهند.
استانداری ماردین ترکیه نیز روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، در عملیات نیروی هوایی ترکیه علیه مواضع پ.ک.ک در شهر نصیبین این استان ۱۲ عضو این گروه و دو غیرنظامی کشته شدند.
گفتنی است دولت ترکیه از یازده روز پیش در این منطقه حکومت نظامی اعلام کرده است. در این میان فقط مردم بی گناه و بی دفاع هستند که قربانی می شوند و زندگی و جانشان را از آنها می گیرند.

در ادامه ی این خشونت ها، تلویزیون تی آر تی ترکیه از کشته شدن یک مامور پلیس این کشور در حمله به خودروی پلیس در شهر شانلی اورفا در جنوب ترکیه خبر داد.
در این گزارش آمده است: دو مامور پلیس بر اثر تیراندازی به خودروی گشتی نیروهای پلیس در بخش سیوَرَک زخمی شدند که یکی از آنان پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
عزالدین کوچوک استاندار شانلی اورفا دیشب پس از این حادثه در گفتگو با خبرنگاران گفت : نیروهای پلیس عملیات گسترده ای برای دستگیری عاملان حمله به نیروهای پلیس آغاز کرده اند.

همچنین در درگیری بین اعضای پ ک ک و نظامیان ترکیه در منطقه نصیبین در جنوب شرق این کشور ۱۲ نفر کشته شدند. شبکه تلویزیونی رویترز در این باره گزارش داد: اجرای مقررات منع رفت و آمد شبانه در بسیاری از محله های بخش کردنشین نصیبین دراستان ماردین در جنوب شرقی ترکیه وارد یازدهمین روز خود شده است با این حال، درگیری ها دراین شهر میان نیروهای کرد مخالف دولت ترکیه و نیروهای دولتیِ این کشورهمچنان ادامه دارد.نیروی هوایی ترکیه نیزهمچنان به حملات هوایی خود علیه مواضع جدایی طلبان حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک در این منطقه ادامه می دهد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی