سایز متن   /

منابع خبری ترکیه از کشته شدن ۹ تن از اعضای پ ک ک در عملیات ارتش این کشور در استان شرناخ در جنوب شرقی ترکیه خبر دادند.
کوردپاریز/ تلویزیون تی آر تی ترکیه با اعلام این خبر، افزود: نیروهای دولتی ترکیه در شهر شرناخ و بخش سلوپی، عملیاتی را برای پاکسازی خیابان ها از سنگرها و موانعی که اعضای پ ک ک ایجاد کرده بودند، آغاز کردند. همزمان با آغاز این عملیات اعضای پ ک ک با مسلسل و بمب های دست ساز به نیروهای دولتی حمله کردند. که در نتیجه ی آن ۶ تن از اعضای این گروه در شیرناخ و ۳ تن در بخش سلوپی کشته شدند.

در ادامه ی این عملیات ها، نیروی هوایی ارتش ترکیه حملات جدیدی علیه مواضع این گروه در جنوب شرقی این کشور انجام دادند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از آنکارا، ارتش ترکیه اعلام کرد روز شنبه مواضع و مراکز تامین سوخت و تجهیزات نیروهای پ ک ک را در کوهستان های بخش شمدینلی Semdinli در استان حکاری نزدیک مرز عراق و ایران هدف قرار داده است.
در بخش نصیبین استان ماردین نیز مقرارت منع رفت و آمد اعلام شده وارد دومین روز خود شد. دفتر استاندار این بخش اعلام کرد در درگیریهای روز یکشنبه منطقه ۱۰ عضو پ ک ک و ۲ غیر نظامی کشته شدند.
همچنین مقرارت منع رفت و آمد که سه روز پیش در دیاربکر اعلام شده بود، روز یکشنبه در ۷ منطقه لغو شد اما در بقیه شهر همچنان ادامه دارد.
ترکیه ، آمریکا و اتحادیه اروپا نام پ ک ک را در فهرست گروه های تروریستی قرارداده اند. این گروه از سال ۱۹۸۴ جنگ مسلحانه را علیه دولت ترکیه آغاز کرده است. این مناقشه تا کنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجا گذاشته است که بیشتر آنان را اعضای این گروه تشکیل می دهند.

از سوی دیگر و براساس گزارش منابع محلی از مناطق کردنشین ترکیه، پ‌ک‌ک از مساجد و عبادت‌خانه‌هایی که در محلات درگیری وجود دارد، برای مخفی شدن و انبار کردن تسلیحات استفاده کرده است. در عملیات نیروهای امنیتی تورکیه در نوصیبین استان ماردین مشخص شده است که پ‌ک‌ک از “مسجد شمس‌الدین یوشما” به عنوان انبار تسلیحات استفاده میکرده است. نیروهای امنیتی ترکیه، ۲۵۰ کیلوگرم مواد منفجره، دو آر پی جی-هفت راکت‌انداز، سه اسلحه کلاشینکف و ۱ اسلحه کمری را از مسجد شمس‌الدین کشف کرده‌اند.

همچنین در روزهای اخیر، یک عضو پ‌ک‌ک با مقادیر زیادی مواد منفجره در مسجدی در شهرستان بولانیک از استان موش توسط نیروهای امنیتی تورکیه دستگیر شده بود. نیروهای امنیتی اطلاعاتی ترکیه تایید کرده‌اند که پ‌ک‌ک از مساجد “کورشونلو” در دیاربکیر و “حاییرسئورلر” در سیلوان به  عنوان مخفیگاه و انبار تسلیحات نظامی استفاده کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی