سایز متن   /

کوردپاریز/ براساس بیانیه صادر شده که در اختیار رسانه های گروهی قرار گرفته، آمده است: در راستای حفظ جان مسافرین به مدت ۴۸ ساعت تمامی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه های اربیل و سلیمانیه متوقف می شود.
بیانیه هواپیمایی عراق، در خصوص دلیل این اقدام توضیح داده است: پرتاب موشکهای روسی به تروریست ها در سوریه که از آسمان کردستان عراق عبور می کند، احتمال حادثه هوایی را افزایش می دهد و از این رو پروازها برای حفظ جان مسافرین متوقف شده اند. این تصمیم تنها شامل فرودگاههای اربیل و سلیمانیه می باشد و بقیه پروازها به سایر شهرهای عراق طبق برنامه انجام می شود.
تلار فایق مدیر فرودگاه بین المللی اربیل در کنفرانسی مطبوعاتی در اربیل تاکید کرد لغو پروازهای هوایی اربیل و سلیمانیه از سوی هواپیمایی عراق برای امنیت مسافرانی است که قصد پرواز از این فرودگاهها را دارند. بغداد بطور صریح و آشکار اعلام کرده است که این اقدام برای حفظ جان مسافرین از تهدید موشکهای روسی است که بر علیه تروریستها از دریای خزر شلیک و از آسمان اقلیم کردستان عراق عبور می کند.
تلار فایق با اشاره به اینکه روزانه ۶۰ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه اربیل انجام می شود افزود: مسدود کردن آسمان در کنترل بغداد است و ما هیچ قدرتی برای مخالفت و نقض این تصمیم نداریم.
در خصوص امکان تمدید این وضعیت تلار فایق گفت: تا پایان زمان تعیین شده باید منتظر بمانیم و اگر تصمیم جدیدی در این خصوص گرفته نشود بطور اتوماتیک پروازها به حالت عادی خود برخواهد گشت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی