- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مربیان اقلیم کردستان در سنندج

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: دومین دوره آموزش مربیان اقلیم کردستان عراق با حضور ۱۰ نفر از مربیان اقلیم کردستان عراق در سنندج آغاز شد.

کوردپاریز/ سیدجمیل احمدی مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان کردستان، در مراسم افتتاحیه دومین دوره آموزشی مربیان اقلیم کردستان عراق در سنندج، گفت:در راستای تفاهم نامه‌های منعقد شده با دانشگاه پلی تکنیک – فناوری و مرکز صنایع دستی استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق که در سفر اخیر استاندار استان کردستان و هیئت همراه به این استان صورت گرفت، آموزش مربیان فنی و حرفه‌ای این کشور آغاز شد. اولین دوره آموزش مربیان در خردادماه سال جاری صورت گرفت و امروز هم دومین دوره آن با حضور ۱۰ نفر از مربیان اقلیم کردستان عراق آغاز شد. این دوره آموزشی به مدت یک هفته در مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج برگزارمی شود.

احمدی گفت: این آموزش‌ها براساس استانداردهای جهانی ارائه شده و مدارک نیز به صورت الکترونیکی صادر می‌شود که در همه جهان معتبر است.

گفتنی است؛ در اولین اعزام مربیان اقلیم کردستان عراق، ۱۴ مربی در هفت رشته آموزشی شامل برق – نصب و تعمیر آسانسور – تعمیر موبایل – کامپیوتر – جوشکاری – کابینت سازی و سیستم تهویه مطبوع خودرو به مدت یک هفته در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی شهرستان سنندج آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.