سایز متن   /

سیروان بارزانی (برادرزاده مسعود بارزانی) فرمانده محور جنگی گویر- مخمور می‌گوید کوردهای عراق انتظار داشتند ترکیه در جنگ با داعش به آن‌ها کمک کند اما از این کشور ناامید شده‌اند.

کوردپاریز/ از همان آغاز حمله داعش به اقلیم کوردستان، کشورهای مختلف ازجمله ایران و کشورهای اروپایی سلاح و مهمات در اختیار نیروهای پیشمرگه قراردادند اما ترکیه کوچکترین اقدامی در این زمینه نکرد و لذا مسئولان اقلیم کوردستان از عدم‌حمایت ترکیه از کوردهای عراق اظهار ناامیدی کرده‌اند.

بارزانی در این ربطه به روزنامه تودی زمان ترکیه گفت: ترکیه از دوستان نزدیک ما است. مردم از دوستان انتظار بیشتری دارند. ما انتظار کمک‌های بیشتری از این کشور داشتیم اما این‌طور نشد و ما از ترکیه ناامید شدیم.

وی از آمادگی کردها برای مشارکت در عملیات بازپس‌گیری موصل از داعش خبر داد اما گفت باید کمک‌های نظامی بیشتری در اختیار نیروهای کرد عراق قرار گیرد.

این فرمانده نیروهای پیشمرگ درباره کمک‌های نظامی خارجی به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه یا PYD گفت: نیروهای نظامی وابسته به این حزب کمک‌های نظامی سنگین از خارج دریافت کرده‌اند. کشورهای خارجی هلیکوپتر و سلاح‌های ضد هوایی در اختیار یگانهای مدافع خلق قرار داده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی