سایز متن   /

کنفرانس بین‌المللی وین شنبه با حضور ایالات متحده و روسیه در تلاش برای یافتن راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه پس از حملات ترورستی پاریس برگزار شد؛ اما به گفته یک منبع دیپلماتیک، اختلاف‌ها بر سر آینده بشار اسد همچنان پابرجا است.

کوردپاریز/ کشورهای شرکت کننده در کنفرانس وین درباره سوریه، تصمیم به آغاز مذاکرات فوری با گروه‌های مخالف بشار اسد گرفتند. همچنین قرار شده تلاش‌هایی برای برپایی نخستین دیدار میان رژیم سوریه و اپوزیسیون تا اوایل ژانویه آینده صورت بگیرد.

کشورها در تلاش برای آغاز مرحله انتقالی در سوریه طی ۶ ماه آینده و برگزاری انتخابات طی ۱۸ ماه آینده هستند.

این دومین کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه طی ۱۵ روز گذشته است. این کنفرانس چند ساعت پس از حملات تروریستی پاریس برگزار شد که دستکم ۱۲۸ کشته برجای گذاشت.

تلاش‌ها برای دستیابی به چارچوب انتقال سیاسی در سوریه که از چهار سال پیش شاهد جنگ داخلی است، پس از حملات تروریستی پاریس، شاهد مسیر جدیدی خواهد بود.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه هنگام رسیدن به وین گفت: یکی از اهداف کنفرانس وین دست‌یابی به توافقی ملموس برای هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی در جنگ با تروریسم است.

فدریکاه موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفت که نشست وین پس از حملات پاریس معنای جدیدی می‌یابد. همه کشورهایی که در کنفرانس حضور یافتند، از همان درد، ترس و ضربه طی چند هفته اخیر رنج می‌بردند. او در این زمینه به لبنان، روسیه، مصر و ترکیه اشاره کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی