سایز متن   /

جمیل بایک مدعی است زمانی که پ.ک.ک وارد شنگال شد به غیر از داعش کسی آنجا نبوده است . وی این را نیز مورد تاکید قرار داده است که بعد از آزادی شنگال آنها نیروهای خود را از شنگال خارج خواهند کرد .

به گزارش کورد پاریز، پس از آزاد سازی شنگال یکی از چالش های جدی کردی، اختلافاتی است که بین نیروهای پیشمرگه پارتی و شاخه ایجاد شده توسط پ.ک.ک در شنگال خواهد بود . این اختلافات از آن سو جدی است که پ.ک.ک علیرغم اینکه گفته است پس از آزادی شنگال از این منطقه خارج خواهد شد ولیکن ساز و کار ایجاد شده توسط پ.ک.ک نشان از عزم جدی این گروه برای حضور و استقرار در شنگال دارد .

به نظر می رسد پ.ک.ک چندان تمایلی به خروج از شنگال نداشته و سابقه رفتار پ.ک.ک در سوریه و ترکیه نشان دهنده نگاه فرصت طلبانه پ.ک.ک است که مورد توجه و اقبال جامعه کردی نیز قرار نگرفته است . نتایج بسیار نامطلوب حزب وابسته به پ.ک.ک در انتخابات اول نوامبر ترکیه و همچنین نارضایتی های موجود در مناطق کردنشین سوریه که تحت کنترل پ.ک.ک است همگی بیانگر عدم توانمندی پ.ک.ک در ایجاد فضای تعاملی بین کردها و سیاستهای اعمالی این گروه رادیکال کردی است .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

دیدگاه ها (۱ دیدگاه)

  1. عبدالله کربکندی

    چرا فاشیستی صحبت میکنید . چرا میخواهید تلاشهای پ.ک.ک را نادیده بگیرید . این همه ناجوانمردی را چگونه میتوانید داشته باشید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی