سایز متن   /

نزدیک به دو سال است که حکومت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی بر سر فروش نفت اختلاف نظر دارند. دولت مرکزی عراق خواهان فروش نفت از طریق بغداد بوده و اقلیم هم تاکید کرده است که کنترل فروش نفت اقلیم را در اختیار بغداد قرار نخواهد داد.

کوردپاریز/ خالد شوانی سخنگوی ریاست جمهوری عراق (فواد معصوم) در یک برنامه زنده تلویزیونی که از شبکه کرد زبان ان آر تی پخش می شد اعلام کرد: نزدیک به دو سال است که بین حکومت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی اختلافات اقتصادی وجود دارد و خواست اقلیم این بود که برای کسب استقلال اقتصادی از طریق فروش نفت مشکلات خود را حل کند، اما این سیاست عملا شکست خورد. نه اقلیم کردستان عراق و نه بغداد بسان سابق تمایلی برای حل مشکلات خود ندارند.

وی اظهار داشت: دولت عراق بدلیل مشکلات اقتصادی و نظامی خود برایش چندان مهم نیست مشکلات با اقلیم حل و فصل شود و اقلیم هم دیگر چندان به بغداد توجه نمی کند و در پیگیری حقوق اقلیم کوتاهی می کند.

یک هیات از کردستان عراق به ریاست نیچروان بارزانی ، روز شنبه برای پیگیری این اختلافات به بغداد سفر کرد و مسعود بارزانی نیز تهدید کرد که درصورت شکست مذاکرات جاری در بغداد، موضوع جدایی کردستان از عراق را پیگیری خواهد کرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی