سایز متن   /

درگیری ها میان نیروهای امنیتی ترکیه و اعضای مسلح پ ک ک در مناطقی از شرق و جنوب شرق این کشور افزایش یافته است. پس از آنکه پ ک ک آتش بس یک جانبه خود را لغو کرده است عملیات نیروهای امنیتی ترکیه علیه پ.ک.ک نیز افزایش یافته است.

کوردپاریز/ بر اساس گزارش های منتشر شده از شهر سیلوان استان دیاربکر، ارتش ترکیه با سلاح های سنگین و تانک وارد این شهر شده است. عملیات هایی که از روز ۳ شنبه هفته قبل آغاز شده است تا کنون ادامه داشته و وضعیت حکومت نظامی در این شهر همچنان پابرجا است. تا کنون در این درگیری ها ۲ شهروند عادی سیلوانی نیز کشته شده اند.

در آخرین گزارشی از این ۲ عدد راکت به منازل شخصی در محله های “تکل” و “مسجد” برخورد کرده که باعث ایجاد آتش سوزی در منطقه شده است. در ۳ محله سیلوان درگیری های شدید همچنان ادامه دارد.

علاوه بر این وضعیت در شرناخ و الازیغ نیز پرتنش گزارش شده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از شرناخ میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه در جاده نوسیبین درگیری شدیدی رخ داده است. به طوری که ساعت ها است که جاده نوسیبین به طور کامل بسته شده و درگیری ها همچنان ادامه دارد. همچنین در محله های، جودی، نور، سور، یافض و … افرادی که قصد تظاهرات داشته اند با نیروهای امنیتی درگیر شده اند. در این محله ها برخی شعبات بانک ها و پمپ بنزین ها به آتش کشیده شده است. در مرکز شرناخ نیز درگیری های مسلحانه گزارش شده است.

در استان الازیغ نیز حکومت نظامی اعلام شده و از شهروندان خواسته شده است تا از منازل خود بیرون نیایند.

منبع: رسانه های ترکیه

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی