سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، احمد داووداوغلو، نخست وزیر کنونی ترکیه و رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر قونیه، محل تولد خود با اشاره به خشونتهای اخیر در کشور، بر مساله امنیت تاکید کرد.

وی ادامه داد: ما به تنهایی ترور و تاثیرات منفی ناشی از درگیری‌ها را در منطقه شکست خواهیم داد. این رای گیری درباره آینده ترکیه است. هم چنین این یک رفراندوم است. شما تصمیم خواهید گرفت که آیا ترکیه در همین راه به سمت توسعه حرکت کند یا نه.
هم چنین کمال قلیچداراوغلو، رییس حزب مردم جمهوری خواه در ادامه کمپین‌های انتخاباتی حزبش در شهر ازمیر حضور داشت. وی در سخنرانی‌اش بر حفظ روابط ترکیه با همسایگان و جهان عرب تاکید کرد.
وی ادامه داد: روابط ما با اعراب تیره شده است. روابطمان با مصر دچار تنش شده است. ما با سوریه وارد درگیری شده‌ایم. آنها اعلام می‌کنند که صادرات ما کاهش یافته است. خب، شما دیگر همسایه‌ای برای ما باقی نگذاشته‌اید!
هم چنین در استانبول صلاح‌الدین دمیرتاش، رییس حزب دموکراتیک خلق‌ها، در سخنرانی انتخاباتی‌اش این انتخابات را رفراندومی برای اردوغان اعلام کرد.
وی ادامه داد: اکنون کشور ما به یک دو راهی رسیده است. بر اساس نتایج این انتخابات، ترکیه یا راه خود را با سیستم حکومتی تک نفری و رژیم دیکتاتوری آن و یا با راهی که دموکراسی بر آن حکم فرماست، ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی