سایز متن   /

در روزهای گذشته شاخه نظامی سوری پ ک ک (YPG) با انتشار بیانیه یی گزارش داده بود که ارتش ترکیه مواضع YPG را در خط مرزی گری سپی گلوله باران کرده است. بر اساس بیانیۀ منتشر شده از دفتر اطلاع رسانی YPG، بمباران ارتش ترکیه با سلاح های A4 در حدود ساعات ۱۹ تا ۲۱ شب ۲۴ اکتبر و با سلاح های MG3 در حدود ساعات ۲ تا ۴ بامداد ۲۵ اکتبر انجام شده است.

کوردپاریز/ احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه ۲۶ اکتبر در مصاحبه با شبکۀ تلویزیونی A Habar  گفته است ارتش ترکیه دو بار نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک PYD (شاخه سوری پ ک ک) را در شمال سوریه مورد حمله قرار داده است، زیرا آنها از خط قرمزی که ترکیه برای بخش غربی فرات ترسیم کرده بود، عبور کردند. ما به PYD گفته ایم که نباید به غرب فرات قدم بگذارند، اگر تخطی کنند به آنها حمله خواهیم کرد. و ما دو بار به آنها حمله کردیم.

در جواب این اظهارات اوغلو، منابع نظامی به روزنامۀ حریت گفتند که حملۀ نخست از دو حمله ای که داود اوغلو به آنها اشاره کرد، حدود ۴ ماه پیش اتفاق افتاد، پس از آنکه از منطقه ای تحت کنترل PYD به سمت داخل ترکیه تیر اندازی شد. نیرو های ارتش ترکیه به این تیر اندازی پاسخ دادند. حملۀ دوم ترکیه علیه PYD حدود ۱۰ روز پیش و هنگامی اتفاق افتاد که گروهی ۲۰ نفره با سه فروند قایق قصد عبور از فرات و عزیمت به ساحل عربی فرات را  داشتند.

منبع یاد شده ادعا های اخیر را مبنی بر اینکه ترکیه روز ۲۴ اکتبر نیرو های PYD را در گری سپی (تل ابیض) مورد حملۀ خود قرار داده است رد کرد.

م: رونامه حریت

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی