سایز متن   /

زلزله شدیدی روز دوشنبه افغانستان، پاکستان و هند را به لرزه در آورد. تلفات زلزله در افغانستان و پاکستان به بیش از ۲۷۰ نفر رسید.

کوردپاریز/ این زلزله در ولایت بدخشان افغانستان و در عمق ۲۱۳ کیلومتری و در ۷۳ کیلومتری جنوب فیض آباد، مرکز بدخشان روی داده است. این مرکز شدت زلزله را ۷.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) گزارش کرده است. شدت زلزله به حدی بود که در شمال پاکستان و شمال غربی هند نیز ملموس بود. گزارش ها از کشته شدن بیش از ۲۶۰ نفر در افغانستان و پاکستان و زخمی شدن بیش از ۱۴۰۰ نفر حکایت دارد.

به گفته مقام‎های افغانستان بیش از ۶۰ نفر در ولایت‌های تخار، کنر، بدخشان و ننگرهار کشته و بیش از ۲۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. شمار کشته شدگان در پاکستان هم به دست کم ۲۱۴ نفر رسید و بیش از هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. در پی زمین لرزه، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا آماده ارسال کمک های بیشتر به افغانستان و پاکستان است.

همچنین، چند ساختمان در پیشاور  پاکستان فرو ریخته است. مقام‌های پاکستان می گویند تعدادی از مردم زیر آوار مانده اند و تعدادی از مجروحان هم در حال انتقال به بیمارستان‌ها هستند. همزمان، رویترز گزارش داد  ۱۲ دانش آموز دختر در شهر تلوقان واقع در ولایت تخار افغانستان بخاطر ازدحام در موقع فرار از ساختمان، زیر دست و پا کشته شدند.

 مقامهای محلی می گویند ۳۰ دانش آموز دیگر در این شهر به بیمارستان منتقل شده‌اند. لرزش‌های این زلزله از کابل تا دهلی نو، شمال غرب پاکستان، اسلام آباد، پایتخت پاکستان و در دهلی نو، پایتخت هند، نیز احساس شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی