سایز متن   /

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، دیروز شنبه ۲ آبان، ‌ YPG و PYD (شاخه سوری پ‌ک‌ک) را به تلاش برای به کنترل درآوردن شمال سوریه متهم کرد و گفت که آنکارا اجازه چنین اقدامی را نخواهد داد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری رویترز، اردوغان در یک سخنرانی که آن را در جنوب شرق ترکیه ارائه کرد، اقدام هفته پیش این گروه‌ها را در انضمام شهرک تل‌ابیض به مناطق تحت کنترل خود، محکوم کرد.

اردوغان گفت: «آن‌ها می‌خواهند شمال سوریه را به طور کامل به کنترل خود درآورند. اجازه نخواهیم داد که شمال سوریه تحت هیچ عنوانی قربانی پروژه آن‌ها شود زیرا چنین پروژه‌ای ما را تهدید می‌کند و ما به عنوان ترکیه، محال است به آن آری بگوییم. ترکیه از دستاوردهای میدانی این گروه‌ها در جنگ داخلی سوریه احساس نگرانی می‌کند زیرا بیم آن را دارد که باعث تشویق تجزیه طلبان (اشاره به پ‌ک‌ک) جنوب ترکیه شود.»

YPG (واحدهای حمایت از خلق کُرد) با پشتیبانی هوایی آمریکا، ماه ژوئن گذشته با بیرون راندن اعضای مسلح گروه دولت اسلامی موسوم به داعش از شهرک تل‌ابیض هم مرز با ترکیه، این منطقه را به کنترل خود درآوردند. هفته گذشته اداره خودمختار کُرد در شمال سوریه انضمام تل‌ابیض را به مناطق تحت کنترل خود اعلام کرد.

اردوغان در سخنرانی خود گفت: «هم‌اینک ۱۴۰۰ تن از حزب کارگران کُردستان در حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) حضور دارند، نمی‌توان این مساله را نادیده گرفت، این یک حقیقت است. اما برخی کشورهایی که با ما دوست هستند می‌خواهند عکس این را ثابت کنند. می‌دانیم که کمک‌های نظامی حزب اتحاد دموکراتیک از همین کشورها است.»

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی