سایز متن   /

منبع نزدیک به گروه «احرار الشام» اعلام کرد که ترکیه به عناصر این گروه دستور داده است، به گروه «جبهه النصره» بپیوندند.
کوردپاریز/ روند شکاف در بین گروه های مسلح در ادلب و پیوستن افراد مسلح آن ها به گروه «جبهه النصره» شاخه القاعده سوریه بالا گرفته است. این تغییر در آرایش گروه‌های تندرو و خشونت‌طلب پس از آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه و پشتیبانی لجستیکی گسترده عربستان سعودی، قطر و ترکیه در روزهای اخیر از «جبهه النصره» و درخواست دولت ترکیه از گروه های مسلح برای پیوستن به جبهه النصره برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه صورت گرفت.
بر این اساس، یک منبع نزدیک به گروه «احرار الشام» تاکید کرد: مقامات ترکیه با صدور فرمانی از سرکرده‌ها و افراد مسلح این گروه و دیگر گروه‌ها همانند «فتح ادلب»، خواسته‌اند با جبهه النصره بیعت کرده و نیروهای خود را تحت امر این گروه قرار دهند. در ۳ روز اخیر، بیش از ۲۰۰ نفر از افراد مسلح وابسته به احرار الشام به جبهه النصره پیوسته‌اند و سرکرده‌های این گروه‌ها نسبت به این موضوع هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند؛ چرا که کمک‌های مالی حامیان این گروه به شکل چشمگیری کاهش یافته است. در مقابل، جبهه النصره از کمک‌های مالی و تسلیحاتی زیادی طی روزهای اخیر برخوردار شده است.
گفتنی است با شروع حملات هوایی روسیه به مواضع گروه های تندرو و خشونت‌طلب در سوریه و پیشروی ارتش این کشور در مناطق مختلف آن به ویژه حومه شهر حلب و آزادسازی مناطق اطراف آن، ورق علیه این گروه‌ها و حامیان آنها برگشته است و آنها در تکاپوی برای رسیدن به اهداف خود به سر می برند.
منبع: مهر

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی