سایز متن   /

شورای روابط مسلمانان آمریکا موسوم به CAIR هرساله جایزه حقوق بشری خود را به بنیادها و کشورهایی که در مورد رعایت حقوق مسلمانان تلاش می کنند، اعطا می کند که امسال تصمیم گرفته این جایزه را به ترکیه بدهد.

این مراسم امسال در در هتل  آرلینگتون  در واشنتگتن برگزار شد و جایزه کمک بشردوستانه ۲۰۱۵ را به سردار کلیچ، سفیر ترکیه در واشنگتن به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه کشورش در قبال ۲ میلیون پناهجوی سوری اعطا کرد.

کوردپاریز/ شورای روابط مسلمانان آمریکا این جایزه را به سردار قلیچ سفیر ترکیه در واشنگتن تقدیم کرده است. این جایزه به خاطر میزبانی از ۲/۲ میلیون آواره سوری و ۲۰۰ هزار آواره عراقی به ترکیه اعطا شده است. قلیچ مدعی شد کشورش از آغاز بحران سوریه ۶/۷ میلیارد دلار برای رفاه حال آوارگان سوری هزینه کرده است.
اعطای جایزه حقوق بشری به ترکیه درحالی است که آنکارا خود یکی از اصلی ترین حامیان تروریست ها در نبردهای داخلی سوری محسوب می شود. آنکارا حامی اصلی گروه تروریستی احرارالشام است که چندی پیش با جبهه النصره(شاخه سوری القاعده) همپیمان شد.

ترکیه از چند سال پیش که جریان خشونت‌طلب و تروریستی داعش و النصره در منطقه شکل گرفته، به صورت مستقیم و غیرمستقیم، حامی آنها از جهات گوناگون بوده است. هرچند سعی می‌کند خود را قربانی تروریسم نشان دهد، اما به عقیده‌ی کارشناسان، این هم بخشی از بازی آنکار – داعش و یا همان اردوغان – البغدادی است که درصدند با این شیوه، تا حدودی لنز دوربین خبرنگاران و رسانه‌ها را از این موضوع دور نگه دارند. حال برای اهل فن این سؤال پیش می‌آید که آیا این جایزه را به خاطر کدام اقدام ترکیه در قبال پناهجویان اعطا کرده‌اند؟ چراکه ترکیه از موضوع آوارگان سوری، در جهت کمک به اعضای داعش و النصره در سوریه است؛ چون ترکیه با این پوشش و با شلوغ کردن مرزها به بهانه‌ی ورود آواره، کمک‌های لازم را هم به اعضای این گروه‌ها در سوریه کرده است.

شاید هم این جایزه به خاطر فجایع رخ داده در سواحل این کشور و غرق شدن آوارگان در آب‌های نیلگون ترکیه. در هرصورت این جایزه به خاطر خیلی چیزهای دیگر می‌تواند اعطا شده باشد جز این مورد که آنرا حمایت از آوارگان مسلمان نامیده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی