سایز متن   /

کوردپاریز/  احمد داوداوغلو با انتقاد شدید از کمک تسلیحاتی (آمریکا) به پ ی د(حزب اتحاد دمکراتیک ـ شاخه سوری پ‌ک‌ک)، تاکید کرد، چنین اقدامی از دیدگاه ما مانند کمک به گروه پ ک ک است که حملات تروریستی علیه ترکیه انجام می دهد؛ چون بر همگان آشکار است که پ ی د همان پ ک ک است و هیچ تفاوتی با هم ندارند و سران این گروه هم از سران پ‌ک‌ک در کوهستان‌های قندیل دستور می‌گیرند؛ همچون صلاح‌الدین دمیرتاش و دیگر سران حزب دمکراتیک خلق‌ها در ترکیه.
اوغلو در ادامه گفته: این کمک ها باید متوقف شود، اگر صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب دمکراتیک خلق‌ها (‌که دولت ترکیه را در حملات تروریستی اخیر آنکارا ‌مقصر دانسته است )‌ به اشتباه بودن سخنانش اعتراف کند، حاضر به گفتگو با وی خواهم شد. ۱۵ روز بعد در ترکیه انتخابات سراسری برگزار خواهد شد . ایجاد کابوس در ترکیه چه منفعتی می تواند برای حزب عدالت و توسعه داشته باشد؟ چرا دولت ترکیه باید چنین کاری انجام دهد؟ ما انسان هایی نیستیم که دستمان به خون آغشته شده باشد. پ ک ک باید اقدامات مسلحانه را متوقف کند و سلاح ها را زمین بگذارد.

لازم به ذکر است که پس از انفجارهای شنبه گذشته در آنکارا، صلاح‌الدین دمیرتاش بلافاصله حزب عدالت و توسعه و شخص اردوغان را متهم به انجام این انفجارها معرفی کرد و حکومت هم این حزب و هواداران آنرا که بخشی از بدنه‌ی سیاسی پ‌ک‌ک در ترکیه محسوب می‌شوند؛ مقصر دانسته است.

منبع: روزنامه آکشام

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی