سایز متن   /

بعد از متهم کردن مسعود بارزانی به کودتای سیاسی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با هیئتی آمریکایی در اربیل اطمینان خاطر داد که‌ جنگ با داعش برای همه‌ طرف های اقلیم در اولویت قرار داشته‌ و بحران های کنونی اقلیم نیز حل خواهد شد و هیچ تاثیر منفی بر ثبات و امنیت اقلیم برجای نخواهد گذاشت.

به‌ گزارش کوردپاریز: مسعود بارزانی روز چهارشنبه‌ ۲۲ مهر/۱۴ اکتبر، در شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان، با هیئتی از  از اعضای حزب جمهوری خواه در کنگره‌ و سنای آمریکا از جمله‌ سناتور میک مک کانل، سناتور تام کاتن، سناتور مایک راندز، سناتور جانی ارنست، سناتور اندی بار و نیز جان استوارت سفیر آمریکا در عراق دیدار و گفتگو کرد.

سایت رسمی ریاست اقلیم کردستان در این مورد گزارش داد که‌ بارزانی درباره آخرین تحولات اقلیم با هیئت میهمان به‌ رایزنی پرداخته‌ و به‌ آنان اطمینان خاطر داده‌ است که‌ جنگ با داعش برای همه‌ طرف های اقلیم در اولویت قرار داشته‌ و بحران های کنونی اقلیم نیز حل خواهد شد و هیچ تاثیر منفی بر ثبات و امنیت اقلیم برجای نمی گذارد.

بارزانی همچنین ضمن تقدیر از کمکهای آمریکا به‌ اقلیم در جنگ با داعش با اشاره‌ به‌ وجود هماهنگی بسیار میان نیروی پیشمرگ و نیروهای آمریکایی و دستاوردهای این هماهنگی در پاکسازی بسیاری از مناطق اقلیم از داعش گفت که‌ این هماهنگی به‌ گونه‌ای بوده‌ است که‌ تاکنون حتی یک شهروند عادی نیز در جریان عملیات های نظامی کشته‌ و یا زخمی نشده‌ است و این خود دستاورد بزرگی برای این نیروها محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره‌ به‌ هزینه‌های جنگ با داعش و نیز ورود سیل آوارگان به‌ اقلیم و کاهش بهای نفت اشاره‌ کرده‌ و افزود که‌ این مسائل موجب تشدید بحران ها و مشکلات اقلیم، به‌ ویژه‌ بحران اقتصادی شده‌ است.

هیئت میهمان نیز با اشاره با روحیه‌ بالا و موفقیت های نیروی پیشمرگ در جنگ با داعش، بر تداوم کمک های آمریکا به‌ این نیرو در جنگ با داعش تاکید کردند.

لازم به‌ ذکر است که‌ نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان و نیز روژنوری شاویس معاون پیشین رئیس جمهور عراق  و فواد حسین رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان در این دیدار حضور داشتند.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی