سایز متن   /

حزب دمکرات کردستان(پارتی) از رئیس پارلمان کردستان و وزیران گوران درکابینه خواست به هولیر نیایند. رئیس فراکسیون پارتی در پارلمان کردستان از درخواست پارتی دفاع نمود. نماینده حزب جماعت اسلامی کردستان (کومل) این حرکت پارتی را اگر تحقق بپذیرد یک کودتای سفید توسط پارتی نامید.

کوردپاریز/ عبدالباری زیباری نماینده اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) در مجلس عراق با رد اتهامات حزب دمکرات (پارتی) به احزاب کردستانی در خصوص تلاش برای برهم زدن اوضاع اقلیم کردستان و ایجاد هرج‌ومرج در اقلیم، گفت: مشارکت یکیتی در حکومت اقلیم کردستان به معنای حرکت همسو با سیاست بارزانی و حزبش نیست. ما همسو با سیاست‌های بارزانی نیستیم. تظاهرات حقی قانونی و مشروع است، اما تظاهرات اخیر در شهر سلیمانیه و اقدامات خشونت‌آمیزی ازجمله به آتش کشیدن برخی از مقرهای حزب دمکرات کردستان (پارتی) در این شهر که در آن انجام شد، حاصل ناامیدی شهروندان از بهبود اوضاع اقتصادی و سیاسی در اقلیم کردستان است. اتهامات نزدیکان مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و برخی از اعضاء حزب او به احزاب کردستانی مبنی بر تلاش برای ایجاد هرج‌ومرج و برهم زدن اوضاع اقلیم پذیرفتنی نیست؛ چراکه هیچ‌یک از این احزاب رابطه‌ای با تظاهرات در اقلیم ندارند، زیرا این تظاهرات به دلیل آشفته شدن اوضاع اقتصادی اقلیم با اراده شخصی تظاهرات کنندگان صورت گرفته است.

تاوگه احمد نماینده جنبش تغییر در مجلس عراق: حزب دمکرات کردستان، کردها را بازیچه خود قرارداده است. تظاهرکنندگان در اقلیم کردستان امنیت اقلیم را آشفته‌تر خواهد کرد.
آخرین موضع حزب دمکرات کردستان این بود که یا باید مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان باشد یا اینکه اقلیم همچنان بدون رئیس باقی بماند که این موضع به‌معنای بازیچه قراردادن کردها و مرتبط کردن موضوع حقوق کارمندان با موضوع ریاست اقلیم کردستان است. احزاب کردستانی نیز تاکنون برای حل بحران ریاست اقلیم کردستان به نتیجه نرسیده‌اند.

سلیم حمزه نماینده حزب جماعت اسلامی کردستان (کومل) در مجلس عراق، گفت: پاسخ ندادن به درخواست‌های تظاهرکنندگان در اقلیم کردستان امنیت اقلیم را آشفته‌تر خواهد کرد. اقدامات خشونت‌آمیز اخیر در شهر «قلعه دیزه» در استان سلیمانیه در اعتراض به قطع حقوق کارمندان به مدت سه ماه، منجر به آتش زدن مرکز حزب دمکرات کردستان در این شهر شده است، لذا از تظاهرکنندگان می‌خواهیم از تخریب املاک حکومتی بپرهیزند و نیروهای امنیتی نیز باید از ساختمان‌ها و همه املاک دولتی محافظت کنند. تظاهرات در اقلیم به‌طور هم‌زمان با تظاهرات در دیگر استان‌های عراق برای انجام اصلاحات و خدمات‌رسانی و بازخواست مفسدین انجام می‌گیرد.

منابع: خبرگزاری‌های (الموازین، السومر و المعلومه)

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی