سایز متن   /

ارتش ترکیه از حملات هوایی جنگنده‌های این کشور در روز یکشنبه علیه مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) خبر داده است، که یک روز پس از بمبگذاری مرگبار آنکارا صورت می گیرد.

کوردپاریز/ در جریان حملات یکشنبه اهدافی متعلق به پ ک ک در جنوب شرق ترکیه و شمال عراق بمباران شد.

حملات هوایی ترکیه در حالی صورت گرفته که روز شنبه پ ک ک از نیروهایش خواست تا برگزاری انتخابات پارلمانی ترکیه در اول نوامبر (سه هفته دیگر) دست به عملیات نظامی و خرابکارانه نزنند. این کشور در انتظار انتخابات زودرس اول نوامبر است.

در بیانیه ارتش ترکیه آمده است که در جریان حملات، سنگرها و محل استقرار تسلیحات پ ک ک در مناطق متینا و زاپ در شمال عراق منهدم شده است. در حملات روز شنبه به جنوب شرق ترکیه ۱۴ عضو پ‌ک‌ک کشته شدند. روز شنبه هم نیروی هوایی ترکیه به اعضای پ ک ک در استان دیاربکر حمله کرده بود. بنابه گزارش‌ها ۴۹ نفر در آن حملات کشته شدند. یک مقام ارشد امنیتی در ترکیه که نامش فاش نشد به خبرگزاری رویترز گفت:‌ “آتش بس پ ک ک برای ما بی معنی است. عملیات بی وقفه ادامه خواهد یافت.”

آمار کشته‌های روز شنبه به ۱۲۸ تن رسیده است. مقام های امنیتی ترکیه معتقدند که دو بمبگذار انتحاری عامل آن حمله بودند. دو مقام ارشد که با رویترز صحبت کردند گفتند نشانه های اولیه حاکی از دخالت داعش است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی