سایز متن   /

در سومین روز خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در اقلیم کردستان عراق، معترضین به دفاتر حزب دموکراتیک این منطقه حمله کردند و به آنها آسیب رساندند.

کوردپاریز/ مردم عراق بار دیگر با برگزاری تظاهرات گسترده در استان‌های مختلف خواهان تسریع در روند اجرای اصلاحات و محاکمه مسئولان فاسد در نهادهای دولتی شدند. همچنین در جریان حمله تظاهرکنندگان کرد به مقر حزب بارزانی در استان سلیمانیه و درگیری با نیروهای امنیتی سه تظاهرکننده کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند. در همین رابطه، قادر اوتمان رسول، عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق نیز با اعلام خبر حمله تظاهرکنندگان کرد به سلیمانیه اعلام کرد ، در جریان حمله تظاهرکنندگان به مقر حزب “دموکرات کردستان” به رهبری مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در شهرستان “قلادزی” در شرق سلیمانیه سه تظاهرکننده کشته و ۲۰ تن نیز زخمی شدند. کردهای اقلیم کردستان عراق با برگزاری تظاهرات خواهان حل بحران ریاست اقلیم کردستان و حل مشکلات شهروندان شدند. استان‌های سلیمانیه و اربیل طی روزهای گذشته صحنه تظاهرات کردها برای اجرای اصلاحات و پرداخت حقوق کارکنان بوده است. در همین راستا، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق از تمامی طرف‌های سیاسی و نیروهای امنیتی خواست تا تدابیر لازم را برای کنترل تظاهرات کردها در استان سلیمانیه اتخاذ کنند. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد، کسانی که براساس قوانین عمل نمی‌کنند مسئولیت رخدادهای کنونی را برعهده خواهند داشت. من از نیروهای امنیتی و تمامی نهادها و احزاب سیاسی می خواهم تا بیش از این اجازه افزایش تنش‌ها را ندهند و به وظایف خود عمل کنند.
این تظاهرات جدی‌ترین نارضایتی عمومی از تشکیلات خودگران این اقلیم در چندین سال‌ اخیر بوده که بصورت پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به دفاتر این حزب در استان سلیمانیه عراق نمود پیدا کرده است.

این اعتراضات از ابتدای ماه میلادی اکتبر (۱۱ مهر) درپی بحران اقتصادی حادی که دامن‌گیر این منقطه شده است شروع شد. معلمان و کارگران این اقلیم خواهان پرداخت حقوق سه ماهه عقب افتاده خود هستند.  ادامه یافتن این خشونت‌ها عاملی برای بی‌ثبات شدن این منطقه آنهم در زمان جنگ با داعش می‌داند و از کشته شدن سه نفر در درگیری‌های روزهای اخیر خبر داد.  الگوی اعتراضات نشان از تقسیم شدن سیاسی اقلیم کردستان به دو منطقه است. استان سلیمانیه تحت نفوذ حزب اتحاد میهنی کردستان و استان‌های اربیل و دهوک نیز تحت سیطره حزب دموکراتیک کردستان می‌باشد.

منبع: رویترز

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی