سایز متن   /

بر اساس نتایج به دست آمده از نظرسنجی یک موسسه ترکیه‌یی ۶۲.۱ درصد مردم ترکیه عملیات ارتش علیه پ.ک.ک را مفید دانسته و آن را تایید کرده اند.

کوردپاریز/  شرکت نظرسنجی ANAR، در یک نظرسنجی بزرگ میان ۷ هزار و ۱۴۳ شهروند ترکیه از ۲۱ استان مختلف کشور عملیات اخیر ارتش ترکیه علیه مواضع حزب کارگران کردستان (PKK) را به نظرسنجی گذاشته است که بر اساس نتایج به دست آمده ۶۲.۱ درصد از شرکت کنندگان این عملیات را مفید دانسته و آن را تایید کرده‌اند.

در این نظرسنجی که به تفکیک طرفداران احزاب سیاسی ترکیه (۴ حزب بزرگ ترکیه) صورت گرفته است، ۷۷.۹ درصد از طرفداران حزب عدالت و توسعه (AKP)، و ۷۹.۲ درصد از طرفداران حزب حرکت ملی ترکیه (MHP)، و ۵۰.۶ درصد از طرفداران حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) و ۴.۶ درصد از طرفداران حزب دموکراتیک خلق‌ها ( (HDPعملیات ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک را مثبت ارزیابی کرده‌اند.

همچنین در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که «روابط ترکیه – پ.ک.ک، بعد از این به چه صورت خواهد بود؟» ۵۷.۶ درصد از شرکت کنندگان معتقد هستند که عملیات های ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک تا زمان خلع سلاح کامل حزب کارگران کردستان (PKK) باید پیگیری شود. و ۳۵.۱ درصد نیز معتقد هستند بعد از پایان یافتن عملیات های نظامی، مذاکرات در چارچوب روند مذاکرات صلح کرد – ترک باید دوباره از سر گرفته شود.

منبع: کردپرس

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی