سایز متن   /

دولت باغچلی رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی بیان داشته که اردوغان در مذاکرات اسلو به پ‌ک‌ک قول خودمختاری داده بود. شاهدان آن مذاکرات این مسئله را تایید می کنند.

کوردپاریز/ باغچلی در این باره گفت:«عفو عمومی کسانی که به حزب کارگران کردستان (PKK) پیوسته‌اند؛ امکان پذیر نیست. دروغ گویانی که عنوان می کردند روند مذاکرات صلح درگیری‌ها را با پایان رسانده و صلح را به ترکیه باز خواهد گرداند؛ امروزه سکوت اختیار کرده‌اند. حزب عدالت و توسعه، پ‌ک‌ک را زنده کرده و رسماً به آنان سلاح داده است.»

باغجلی در ادامه تصریح کرد:«حزب عدالت و توسعه، پ‌ک‌ک را تا حاکمیت کشور بالا آورده و حتی وزارت خانه‌های ترکیه را نیز به آنان سپرده است. در آن مذاکرات رئیس جمهور کنونی ترکیه قول آزادی عبدالله اوجالان رهبر محکوم پ‌ک‌ک را داده بود. اگر حزب حرکت ملی ترکیه نبود، اردوغان و اوجالان ترکیه را میان خود تقسیم کرده بودند. در عملیات پ‌ک‌ک تا کنون ۸۳ سرباز، ۶۸ پلیس و ۴ محافظ کشته شده‌اند. در کنار این ۱۵۵ نیروی نظامی ترکیه ۶۶ شهروند عادی نیز کشته شده‌اند. همچنین، ۱۳۰ سرباز، ۹۷ پلیس و ۱۱ محافظ نیز زخمی شده‌اند. در مقابل این همه خون ریخته شده دیگر چه کسی جسارت آن را خواهد داشت که از روند مذاکرات صلح سخن بگوید؟ در پشت پرده این عملیات تروریستی در ترکیه روند مذاکراتی وجود دارد که معمار آن اردوغان بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی